اپراتورها

تلفن همراه

October 17, 2018
14:12 چهارشنبه، 25ام مهرماه 1397
کد خبر: 94753

اپراتورهای ایرانی هنوز ارزش محتوا را درک نکرده‎اند

موسسه انتشارات نیاز که در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس 2018 حضور دارد، امیدوار است که محتواهای ویدیویی آموزشی خود را از طریق اپراتورهای کشورهای منطقه عرضه کند.
 
مهدی طالبی، مدیرمسوول انتشارات نیاز با بیان اینکه این شرکت به عنوان تجمیع کننده محتوای ایرانی در نمایشگاه جیتکس حاضر شده است، گفت: ما حدود 2 هزار ساعت ویدیوی آموزشی ایرانی را در قالب 200 محصول در حوزه‎های مختلف آموزشی در اختیار داریم و رویکردمان این است که این حجم عظیم ویدیو را به سایر زبان‎ها عرضه بکنیم.
وی گفت: محتواهای ما در قالب‎های مختلف از سی دی و دی وی دی گرفته تا اپلیکیشن یا مناسب ارایه روی پلتفرم‎های پخش اینترنتی آماده استفاده است و کاربران از طرق مختلف به آنها دسترسی دارند.
به گفته وی، حدود یک سوم این محتواهای آموزشی محصول خود انتشارات نیاز است و دو سوم دیگر محتواهایی است که این شرکت به عنوان تجمیع کننده و در قالب قرارداد تسهیم درآمد عرضه می‎کند.
طالبی افزود: تاکنون ویدیوهای آموزشی سازهای ایرانی را به زبان انگلیسی دوبله و آماده کرده‎ایم که طی صحبت‎هایی که با اپراتورهای آی پی تی وی و VOD منطقه داشته‎‏ایم برای عرضه این محتواها اظهار علاقه کرده‎اند. به گفته وی، انتشارات نیاز به زودی نسخه عربی و انگلیسی سایر محصولات خود را نیز برای عرضه در بازارهای جهانی و منطقه ای آماده می کند.
اما چرا این تجمیع کننده محتوای ایرانی، راه بازارهای خارجی را در پیش گرفته است؟ طالبی در پاسخ به این سوال گفت: ما پس از مدتها مذاکره و همکاری با اپراتورهای تلویزیون اینترنتی و اپراتورهای موبایل داخل کشور، از آنها ناامید شده‎ایم، زیرا به نظر میرسد این اپراتورها هنوز به ارزش و اهمیت محتوا پی نبرده‎اند.
به گفته وی، اپراتورهای ایرانی باید بدانند که پلتفرم آنها بدون محتوا ارزشی ندارد بنابراین باید برای خرید یا تسهیم درآمد به شیوه شفاف و عادلانه پا پیش بگذارند.
طالبی افزود: ما تا کنون بیش از 5 میلیارد تومان برای تهیه محتواهای ویدیویی هزینه کرده ایم ولی متاسفانه هنوز به سودآوری نرسیده ایم. در حالی که ظرفیت خالی بسیاری در داخل کشور برای ارایه محتوا وجود دارد.
گفتنی است، سى و هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه در مرکز تجارت جهانی شهر دبی برپا است.در این نمایشگاه دستاوردهای شرکت‎های فناوری اطلاعات در حوزه های مختلفی همچون اینترنت اشیا، شهر هوشمند، هوش مصنوعی، سخت‎ افزار و نرم افزار، اپلیکیش‎های موبایل، امنیت اطلاعات، بازی‎های رایانه‎ای، هواپیماهای بدون سرنشین، لپ تاپ و تبلت، گوشی تلفن همراه، زیرساخت و شبکه های ارتباطی، تکنولوژی صوتی و سایرخدمات اینترنتی به نمایش گذاشته شده است.
در این نمایشگاه پاویون جمهوری اسلامی ایران با حضور ۳۱ شرکت ایرانی و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران، اتحادیه صادرکنندگان نرم‎افزار و مرکز توسعه فناوری اطلاعات وزارت ارشاد، تشکیل شده است.
از این تعداد ۱۸ استارتاپ با حمایت اتاق بازرگانی تهران، ۵ استارتاپ با حمایت اتاق بازرگانی اصفهان، ۵ شرکت نشر دیجیتال و ۳ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور یافته‎اند.
معرفی آخرین دستاوردها، تلاش برای جذب بازار خارجی و نیز حضور در نشست‎های تخصصی از جمله اهداف حضور شرکت‎های دانش بنیان و استارت‎آپ‎های ایرانی در این رویداد بین‎المللی است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.