سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 17, 2018
14:37 چهارشنبه، 25ام مهرماه 1397
کد خبر: 94764

تلاش نرم افزارهای ایرانی برای تصاحب بازار منطقه

شرکتهای دانش بنیان نرم افزاری در جهت تلاش برای تصاحب بازار نرم افزار منطقه خاورمیانه و شمال افریقا، به نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتکس آمده و با شرکتهای مختلفی رایزنی خود را آغاز کردند.
 
شرکتهای دانش بنیان ایرانی مستقر در پاویون جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین رویداد بین المللی فناوری اطلاعات جیتکس، با هدف گسترش و توسعه بازار صادرات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.
 
در این زمینه شرکتهای نرم افزاری و تولیدکنندگان محتوا و انیمیشن با توجه به سابقه ایران در حوزه صادرات نرم افزار، امیدوار به دستیابی به بازار در خارج از کشور هستند.
 
معرفی نرم افزار ایرانی ۳ زبانه مدیریت ارتباط با مشتری
 
علیرضا کلباسی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در حوزه نرم افزارهای حسابداری که در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۸ حضور دارد، به خبرنگار مهر، گفت: نرم افزارهای ما در حوزه حسابداری و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM ) به ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی تولید شده و در حوزه اصناف ۲۱ هزار مشتری فعال دارد.
 
وی با بیان اینکه توسعه این محصول در پلتفرمهای بزرگتر برای سازمانهای بزرگ را در دستور کار داریم، درباره مزیت این نرم افزار نسبت به نمونه های مشابه گفت: قیمت پایین تر و ارائه ماژول های رایگان متنوع از جمله این نکات تمایز است. برای مثال در نرم افزار CRM ماوژول هایی مثل بارکدخوان را به رایگان به مشتری ارائه می کنیم و این در حالی است که محصولات مشابه بابت فعال سازی این ماژول ها هزینه دریافت می کنند.
 
به گفته کلباسی، مزیت نرم افزار حسابداری این شرکت دانش بنیان این است که برای استفاده کسبه مناسب سازی شده، به نحوی که در صورت ناآشنایی با اصول حسابداری و مالی و نرم افزار نیز می توان از این محصول استفاده کرد.
 
وی مزیت این محصول را برای عرضه بین المللی، پشتیبانی از سه زبان و قیمت بسیار پایین با امکانات مشابه محصولات خارجی دانست و گفت: رشد قیمت ارز موجب شده که این محصول به طور بالقوه برای بازارهای بین المللی جذاب باشد، زیرا قیمت بسیار پایینی خواهد داشت. تنها مشکل ما ارائه پشتیبانی در خارج از مرزهای ایران است که برای حل این مشکل، در حال مذاکره با شرکت های خارجی درجیتکس هستیم.
 
انیمیشن های موزیکال ایرانی در جیتکس
 
مهرداد امینی، مدیرعامل یک موسسه فرهنگی که با حمایت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس امسال حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عرضه انیمیشن های ایرانی در این نمایشگاه گفت: این شرکت نزدیک به ۱۷ سال است که در زمینه تولید انیمیشن و اپلیکیشن در حوزه کودک و با موضوعات مرتبط با مهارت های زندگی و فناوری اطلاعات فعال است و بسیاری از این انیمیشن ها به دلیل موزیکال بودن، مورد علاقه بچه ها است.
 
وی افزود: در طول سال های فعالیت، محصولات کاملا ایرانی را تولید و به بازار ارائه کرده ایم که از آن جمله می توان به کارتون هایی در زمینه سواد دیجیتال و داستان های کهن ایرانی مثل مرزبان نامه و کلیله و دمنه اشاره کرد.
 
امینی با انتقاد از اینکه بازار نرم افزار و انیمیشن کودک در ایران چندان گسترده نیست، هدف از حضور در نمایشگاه جیتکس را دسترسی به بازار بالقوه ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد و گفت: انیمیشن سازی برای کودکان با تمرکز بر جنبه موزیکالی آن می تواند نقطه قوتی برای توسعه بازار در خارج از کشور باشد.
 
وی اضافه کرد: علاوه بر انیمیشن، یک نرم افزار آموزش زبان انگلیسی نیز در این نمایشگاه عرضه کردیم که می تواند در تمامی بازارهای غیرانگلیسی زبان استفاده شود. این محصول حتی در کشورهایی مثل امارات متحده عربی که در آنها انگلیسی زبان دوم محسوب می شود، می تواند بازار داشته باشد که در جریان جیتکس، قرار است فعالیت های بازاریابی برای این محصول نیز انجام شود.
 
عرضه نرم افزار ایرانی مدیریت دانش 
 
علی میرعرب، مدیرگروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، از عرضه نرم افزار ایرانی سیستم مدیریت دانش در جیتکس خبر داد و گفت: این نرم افزار در دو قالب نرم افزار موضوعی و سازمانی براساس حوزه های مختلف علوم، اقدام به مدیریت دانش می کند.
 
وی توضیح داد: این نرم افزار این امکان را در اختیار تولیدکنندگان علوم می گذارد که بتوانند برمبنای علاقه و نیاز افراد، دانش موردنظر را به دیگران منتقل کنند. به بیان دیگر این نرم افزار امکان مدیریت دانش را برای سازمانهای دولتی، دانشگاهها و مراکز علمی و برمبنای اطلاعات ذهن کارمندان و نحوه یادگیری آنها فراهم می کند.
 
موشن گرافی و انیمیشن ۳ بعدی ایرانی در بازار بین الملل
 
در حوزه تولید محتوای دیجیتال، یکی از حاضران در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، چند انیمیشن موشن گرافی و انیمیشن ۳ بعدی (۳D ) عرضه کرده که پیش از این نیز مورد توجه کشورهایی مانند کانادا و مالزی قرار گرفته و هم اکنون قصد دارد بازار این محصول را در خاورمیانه توسعه دهد.
 
رضا اسماعیل پور، مدیر مجتمع دیجیتال استان بوشهر و تنها نماینده استانی که با حمایت مرکز رسانه های دیجیتال در جیتکس حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تیم ۱۱ نفره تولیدکننده انیمیشن و موشن گرافی موفق به ساخت محصولاتی شده اند که مورد توجه شبکه ۵ مالزی و تلویزیون کانادا قرار گرفته است، افزود: همچنین با شبکه یک تلویزیون ارمنستان و شرکت «مانکی استودیو» تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم که به این همکاری ها به عنوان دروازه ورود به بازار روسیه امید زیادی داریم.
 
وی با بیان اینکه طراحی، ساخت و تولید انیمیشن با هدف ترویج فرهنگی و آموزش همگانی از جمله برنامه هایی است که در مجتمع دیجیتال استان بوشهر توسط این تیم انجام می شود، گفت: انیمیشن های تولیدی ما در زمینه های آموزشی و ترویجی برای شرکت های دولتی و نهادهای خصوصی تهیه می شود که از جمله این تولیدات، انیمیشن های به زبان های عربی و انگلیسی است.
 
وی با تاکید براینکه با حضور در نمایشگاه جیتکس، قصد داریم بازار سفارش محصولاتمان را در سطح خاورمیانه و آفریقا نیز گسترش دهیم، هدف دیگر از حضور در این نمایشگاه را علاوه بر توسعه بازارهای بین المللی، آشنایی با آخرین فناوری ها در زمینه انیمیشن عنوان کرد و گفت: طی روزهای برگزاری این رویداد، مذاکرات ثمربخشی داشته ایم و امیدواریم به زودی قراردادهایی در زمینه تولید محتوا منعقد کنیم.
 
اسماعیل پور، مزیت تولیدات این شرکت را علاوه بر کیفیت و قیمت بسیار پایین تر، بهره گیری از هنر و فرهنگ ایرانی دانست که برای خارجی ها جذاب است و گفت: برای حضور در بازارهای بین المللی شناخت سلایق آن بازارها هم بسیار مهم است که حضور در این رویدادهای بین المللی به ما کمک می کند این سلایق را بشناسیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.