سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 17, 2018
15:29 چهارشنبه، 25ام مهرماه 1397
کد خبر: 94776

“اینتل” و “رولزرویس” همکار می‌شوند

شرکت "رولزرویس" قصد دارد در ساخت کشتی‌های خودران خود، با شرکت "اینتل" همکاری کند.
 
به گزارش انگجت، شرکت "رولزرویس"(Rolls-Royce) در سال 2016 از تصمیم خود مبنی بر ساخت کشتی خودران خبر داد. اکنون این شرکت اعلام کرده که قصد دارد با شرکت تجهیزات رایانه‌ای "اینتل" (Intel) در توسعه کشتی‌های خودران همکاری کند. هدف رولزرویس از این همکاری، بهبود ایمنی و کاهش هزینه در باربری دریایی است.
 
این کشتی‌ها به جای کمک گرفتن از انسان، از لیدار، رادار، دوربین‌های حرارتی و دوربین‌های HD استفاده خواهند کرد. همچنین، کشتی‌ها به اتاق‌های سرور مجهز هستند که سیستم هوش مصنوعی را کنترل و داده‌های جمع‌آوری شده توسط حسگرها را ذخیره می‌کنند.
 
 
رولزرویس قصد دارد از فناوری "مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر"(FPGA) شرکت اینتل برای حل مشکلات مربوط به طراحی و ارائه جزئیات مورد نیاز برای تشخیص اشیا و هدایت کشتی استفاده کند.
 
از آنجا که حسگرها می‌توانند تا یک ترابایت داده را در هر روز ذخیره کنند، ذخیره‌سازی، بخش مهمی از این سیستم به شمار می‌رود. رولزرویس، این داده‌ها را روی دیسک الکترونیکی سه‌بعدی اینتل ذخیره خواهد کرد.
 
"کوین دافی"(Kevin Daffey)، مدیر بخش مهندسی و فناوری رولزرویس در بیانیه‌ای گفت: ما با اینتل به توافق رسیدیم و قصد داریم برای ابداع فناوری‌ها و محصولات جدیدی که نقش مهمی در عملکرد ایمن کشتی‌های خودران دارند، با یکدیگر همکاری کنیم. این همکاری، به محافظت از سرنشینان کشتی‌های خودران کمک می‌کند و احتمال خطا را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه سرنشینان می‌توانند بر وظایف مهم‌تری تمرکز کنند.
 
 
رولزرویس در حال حاضر، سیستم هوش مصنوعی را در ژاپن آزمایش می‌کند و آن را برای شناسایی قایق‌ها و اشیای دیگر از هر زاویه‌ای آموزش می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.