امنیت

فناوری اطلاعات

October 17, 2018
15:50 چهارشنبه، 25ام مهرماه 1397
کد خبر: 94778

گوگل اطلاعات شخصی کاربران اندرویدی را رمزنگاری می‌کند

گوگل اعلام کرده است که تمامی اطلاعات و داده‌های خصوصی کاربران که به صورت خودکار و اتوماتیک بر روی خدمات ابری اندرویدی ذخیره می‌شوند، رمزنگاری خواهند شد.
 
به گزارش هکرنیوز، این روزها که مساله حفاظت از اطلاعات شخصی، حریم خصوصی و امنیت اطلاعات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی نیز تمرکز خاص و ویژه‌ای را بر روی این امر معطوف کرده اند تا رضایت و آسودگی خاطر کاربران‌شان را جلب کرده و به ارتقای امنیت سایبری خود و سیستم‌های توسعه داده شده خود کمک کنند.
 
حالا به تازگی گوگل بعنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم‌عامل اندروید به کاربرانش این نوید را داده تا خیالشان بابت امنیت اطلاعات ذخیره شده خود بر روی خدمات ابری سیستم عامل اندروید آسوده باشد چراکه از این پس تمامی داده‌های ذخیره شده بر روی سرورهای ابری (cloud servers) مورد استفاده سیستم‌عامل اندروید رمزنگاری خواهد شد.
 
گوگل در ادامه این بیانیه اعلام کرده است که با آغاز روند ایمن‌سازی و رمزنگاری اطلاعات ذخیره شده کاربران،  اجازه هیچ‌گونه دسترسی به افرادی غیر از کاربر و صاحب گوشی مربوطه داده نخواهد شد و حتی خود شرکت گوگل نیز به هیچ کدام از این اطلاعات دسترسی پیدا نخواهند کرد.  
 
گوگل همچنین به کاربران گوشی‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد تا بتوانند به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک تمامی اطلاعات و داده‌های موردنظر خود را بر روی سرورهای ابری حساب کاربری گوگل اکانت خود ذخیره کنند تا هر زمان که بخواهند به آن دسترسی پیدا کرده و در صورتی که به هر دلیلی از حافظه گوشی آنها پاک شد، به سهولت از طریق دانلود تصاویر از سرورهای ابری گوگل اکانت، قابل بازیابی و احیا باشند.
 
یکی دیگر از مزایای ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی بر روی سرورهای ابری، آن است که هر زمان که کاربران گوشی خود را تعویض کردند، به راحتی قادر خواهند بود تصاویر و اطلاعات موردنظر را بر روی دستگاه جدید خود دانلود کرده و انتقال دهند.
 
لازم به ذکر است تاکنون اطلاعاتی که کاربران بر روی سرورهای ابری گوگل ذخیره‌سازی می‌کردند، رمزنگاری شده نبوده و توسط شرکت گوگل قابل دسترسی و بازیابی بوده اند اما حالا این شرکت به منظور محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران و افزایش و ارتقای امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده آنها، تصمیم گرفته است که این اطلاعات را رمزنگاری کند تا بدین وسیله راه نفوذ و سرقت اطلاعات شخصی کاربران را برای هکرها و مجرمان سایبری دشوار و تا حدی غیرممکن کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.