تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 20, 2018
15:46 شنبه، 28ام مهرماه 1397
کد خبر: 94795

ضرورت بکارگیری نخبگان در صنعت میکروالکترونیک

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با تاکید بر ضرورت استفاده از نخبگان در توسعه صنایع الکترونیک گفت: ما آمادگی داریم در سطح قانونگذاری بازار خوبی را برای محصولات میکروالکترونیک فراهم کنیم.
نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک که امروز در شهرک فناوری الکترونیک در ارومیه آغاز بکار کرد، گفت: دانشگاه ارومیه نقش مهمی در حوزه آی سی تی داشته و در زمینه صنایع الکترونیک به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: از ابتدای برنامه ۲۰ساله در تلاش بوده ایم که به رشد ۸ درصدی سالانه در حوزه میکروالکترونیک برسیم اما تنها توسعه در این زمینه با تکیه بر منابع خام و طبیعی زیر ۵ درصد بوده است.

جهانگرد با تاکید بر اینکه باید برای رشد، تکنولوژی را بکار بگیریم گفت: اگر ظرفیت های اقتصادی را نداشته باشیم و در این مسیر از تکنولوژی بهره مند نشویم نمی توانیم به اهدافمان برسیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: بهره مندی از تکنولوژی های نوین در صنعت میکروالکترونیک موجب تحقق رشد ۸ درصدی خواهد شد و این موضوع تاثیر بسزایی در اقتصاد ما خواهد داشت.

جهانگرد با تاکید بر اینکه راه آینده پیش روی ما با رشد اقتصاد دانش بنیان همراه است، گفت: تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی مستلزم بکارگیری از فناوری است.

وی افزود: در حال حاضر کلان اقتصاد ایران در حوزه صنعت ۳۵ درصد، در کشاورزی ۱۲ درصد و در حوزه خدمات ۵۲ درصد است و در این صنایع به این میزان در جی دی پی سهم داریم.

جهانگرد با تاکید بر استفاده از تکنولوژی های مختلف مانند اینترنت اشیا تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی می توانیم صنعت کشاورزی را توسعه دهیم که باید در این راستا از محققان و فارغ التحصیلان کشور بهره ببریم.

به گفته وی ما اکنون در حوزه صنعت، می بینیم که هزینه زیادی می‌شود زیرا از تکنولوژی به خوبی در آن استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه در هر بخشی از صنایع و ارائه خدمات نیاز داریم که تکنولوژی را به این صنایع تزریق کنیم گفت: با استفاده از تکنولوژی می توانیم شاهد تحولات گسترده ای شویم.

جهانگرد خاطرنشان کرد: در بین تکنولوژی ها، آی تی و آی سی تی، پیشران و ابزار توانمندسازی است که در هر بخشی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه ما توانسته ایم در بخش هایی از صنعت با استفاده از تکنولوژی گام هایی برداریم گفت: ما نیازمند صنعت میکروالکترونیک هستیم که در کشور ما طی سه دهه تلاش های زیادی مبنی بر توسعه صنایع میکروالکترونیک شده است که اکنون در سطح خانگی و در لوازم خانگی استفاده می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات افزود: برخی از شرکت ها به این بلوغ رسیده اند که از صنعت میکروالکترونیک بهره ببرند اما در این مسیر، ضعف هایی دیده می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر نیروهای متخصص انسانی در صنعت میکروالکترونیک در کشور ما وجود دارند اما باید طراحی های کلانی برای بازار، صنعت و پاسخگویی به تقاضاها در این حوزه داشته باشیم.

جهانگرد با تاکید بر اینکه تعیین بازار معین، مسیر پیشروی صنعت میکروالکترونیک را باز می کند، گفت: پیشنهاد می کنیم که نخبگان، تشکلی در این خصوص ایجاد کنند و نشست هایی در راستای توسعه صنایع میکروالکترونیک را دایر کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تاکید کرد: نخبگان ما با ایجاد تشکل هایی می توانند در بحث های کلان ملی ورود پیدا کنند و در راستای رفع تقاضاهای کشور در این حوزه گام بردارند.

جهانگرد ادامه داد: نیاز است که با تکیه بر بخش خصوصی و کمک های دولت هزینه های آزمایشگاهی محققان فعال در این عرصه تامین شود که این امر باعث شتاب بخشی به صنعت خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم در سطح قانونگذاری در مجلس و دولت بازار خوبی را برای محصولات میکروالکترونیک فراهم کنیم.

جهانگرد با تاکید بر تقویت حوزه میکروالکترونیک گفت: دولت و بخش خصوصی می توانند در حوزه بازار صنعت میکروالکترونیک سهمی داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.