اپلیکیشن

تلفن همراه

October 20, 2018
16:49 شنبه، 28ام مهرماه 1397
کد خبر: 94808

گوگل از توسعه‌دهندگان اندرویدی در اروپا حق‌امتیاز می‌گیرد

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی در اروپا برای استفاده از فروشگاه اینترنتی پلی استور حق امتیاز دریافت کند.

به گزارش The Verge، پس از انکه اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را تحت تاثیر فعالیت‌های انحصار گرایانه جریمه کرد، حالا این شرکت به نظر می‌رسد که تصمیم جدیدی را در خصوص رفتار و فعالیت در کشورهای اروپایی اتخاذ کرده است و اعلام کرده که قصد دارد از این پس از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی برای استفاده از پلت‌فرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور حق امتیاز دریافت کند.

چندی پیش بود که اتحادیه اروپا گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری پنج میلیارد دلار جریمه کرد. مقامات اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام کردند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس‌ها و اپلیکیشن خود در کنار سیستم‌عامل اندروید، از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنت از خدمات و سیستم‌های عامل شرکت‌های رقیب خود جلوگیری بعمل آورده است.

البته این نخستین باری نبود که گوگل از سوی اتحادیه اروپا جریمه می‌شد بعنوان مثال، این غول تکنولوژی آمریکایی سال گذشته بود که به دلیل اولویت دادن به سرویس‌های توسعه داده شده خود در مقایسه با سایر رقبا در نمایش سایت‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل، ۲.۷ میلیارد دلار جریمه شد.

به همین دلیل تحلیلگران و کارشناسان بسیاری برآورد و اعلام کرده بودند که احتمالا گوگل تغییر و تحولات عظیمی را در پلتفرم و سرویس‌های خود ایجاد خواهد کرد تا به جبران خسارات در اتحادیه اروپا بپردازد.

حالا به نظر می‌رسد که پیش بینی آن دسته از تحلیلگران درست از آب درآمده است و گوگل قصد دارد از شرکت‌های توسعه دهنده برنامه‌های اندرویدی بابت استفاده آنها از پلت‌فرم گوگل پلی استور حق امتیاز بگیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.