اپراتورها

تلفن همراه

October 21, 2018
12:32 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94832

ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان غربی 96درصد است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان گفت: در آذربایجان غربی ضریب تلفن همراه 96درصد است.
 
به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با حضور در  برنامه تلویزیونی چهلچراغ اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان نماینده عالی وزارت ارتباطات با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاستهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان از جمله پست ، پست بانک ،اداره کل ارتباطات زیرساخت، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  و اپراتورهای ارتباطی تشکیل شده است.
 
وی با توضیح ابعاد نظارتی این اداره کل افزود: وظایف این اداره کل  تحقق اهداف مربوطه  در 4 بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی است که با تعامل خوبی که بین دستگاه های مربوطه در استان وجود دارد شاهد پیشبرد مطلوب اهداف و برنامه های وزارت در استان هستیم.
 
جلیلی نژاد ضمن تشریح سیاست های کلی وزارت ارتباطات در این استان اظهار کرد: توسعه زیرساخت های ارتباطی و به تبع آن گسترش دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولت در این بستر که دارای مزایای فراوانی ازجمله جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش فساد اداری، کاهش مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی و سهولت دسترسی مردم به خدمات از جمله این خدمات است .
 
وی در ادامه با ارائه آمار مقایسه ای درخصوص زیر ساخت های ارتباطی تصریح کرد: ازجمله برنامه و سیاست های وزارت ارتباطات در روستا های کشور تحقق برنامه ششم توسعه در ارائه خدمات دولت در 4 بخش سلامت، مالی، آموزش و کشاورزی است که در این حوزه ها نیز برنامه هایی را در استان پیگیر هستیم و با برخی از دستگاهای اجرایی استان وارد عقد تفاهم نامه شده ایم.
 
جلیلی نژاد با ارائه آمار مقایسه ای از توسعه زیرساخت های ارتباطی استان افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت  به 33 درصد افزایش یافته و بالای 94.5 درصد دارای ارتباط هستند.
 
مدیر کل ICT این استان ضریب نفوذ تلفن همراه را بالای 96 درصد و درصد پوشش جاده ای را 93 درصد دانست و گفت: با توجه به توسعه زیرساخت های ارتباطی امروز ضریب نفوذ اینترنت در استان 70 درصد است و این بستر مناسبی برای تولید محتوا در این بستر و ایجاد اشتغال حوزه فناوری اطلاعات است.
 
وی در ادامه به بحث رومینگ ارتباطات روستایی پرداخت و گفت: در بسیاری از روستاها امکان استفاده از اینترنت پرسرعت با توجه به توسعه زیر ساخت های ارتباطی و برقراری رومینگ بین اپراتوری ایجاد شده است اما نیاز به اطلاع رسانی و آموزش روستائیان می باشد که این مهم از طریق دهیاران و مسوولین دفاتر ICT روستایی در حال انجام است.
 
جلیلی نژاد با اشاره به موضوع اشتغال در حوزه فاوای استان اظهارکرد: امروزه نقش فناوری اطلاعات در تمامی ابعاد زندگی موثر است و این بستر فراهم شده ظرفیت مناسبی برای گسترش اشتغال در این حوزه بوده و نکته قابل توجه در اشتغال حوزه فاوا بازدهی سریع ، ایجاد ارزش افزوده مطلوب با سرمایه گذاری اندک است.
 
مدیر کل ICT استان حمایت های مادی و معنوی وزارت متبوع را از شرکت های دانش بنیان و فعالین حوزه ICT مطلوب قلمداد کرد و افزود: مراکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در پارک علم وفناوری که با حمایت وزارت ارتباطات راه اندازی شده است با برگزاری 12 رویداد در راستای شناسایی و حمایت از افراد مستعد تلاش کرده است.
 
جلیلی نژاد تصریح کرد: انعقاد 11 تفاهم نامه با شرکت های ملی فعال و موفق در حوزه فاوای کشور با استانداری آذربایجان غربی و تلاش در برقراری زیرساخت های شهر هوشمند از دیگر فعالیت های اداره کل در یک سال اخیر برای ایجاد بستر اشتغال و توسعه شهر الکترونیک است.
 
وی  با اشاره به برنامه های آتی این اداره کل خاطرنشان کرد: واگذاری اینترنت روستایی با ایجاد 124 سایت جدید،پوشش اینترنتی 1142 روستا و ارتقاء سیستم 615 روستا و تکمیل پوشش جاده ای و نقاط کور به مقدار 200 کیلومتر در استان، ارتقاء رتبه شاخص های فناوری اطلاعات با تقویت پوشش تلفن همراه در مسیر های کوهستانی، توسعه دفاتر پیشخوان در روستاهای تبدیل به شهر شده، پیگیری الکترونیکی کردن خدمات دستگاه های اجرایی این استان، ایجاد قطب دیتاسنتر منطقه آزاد ماکو، توسعه دولت الکترونیک و افزایش سهم دیجیتال و خدمات از دو بخش کشاورزی و صنعت استان از جمله برنامه های مهم این اداره کل در یک سال آینده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.