تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 21, 2018
17:10 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94843

رشد کند سرمایه‌گذاری جهانی در آی‌تی

دنیای اقتصاد : صنعت آی‌تی که در سال‌های دهه اخیر یکی از صنایع پر سود با نرخ رشد بالا حتی در شرایط رکود اقتصادی بوده است، همچنان شاهد رشد سالانه میزان سرمایه‌گذاری جهانی است. این موضوعی است که موسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگی به بررسی آن پرداخته است. بر اساس این بررسی‌ها انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت آی‌تی تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی با رشد سالانه ۲/ ۳درصدی از ۷/ ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۸/ ۳تریلیون دلار برسد.
 
«دیوید لاولاک» یکی از کارشناسان موسسه گارتنر در این مورد می‌گوید: «در حالی که نوسان نرخ ارز و وجود پتانسیل جنگ‌های تجاری همچنان نقش مهمی در چشم‌انداز سرمایه‌گذاری صنعت آی‌تی جهانی دارد، حالا شاهد تغییر رویکرد این صنعت از ساختار مالکیت به خدمات هستیم. به این ترتیب است که شاهد رشد میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت از بخشی به بخش دیگر هستیم. نمونه خوب در این زمینه افزایش میزان استفاده بخش تجاری از خدمات کلاد یا رایانش ابری به‌جای خرید سرورهای اختصاصی است که کمک کرده آنها با سرعت بیشتری بتوانند با تکنولوژی کلاد همراه شوند.
 
با ادامه روند تحول دیجیتالی در بخش تجاری و تلاش فعالان این بخش در این راستا، ارائه راهکار «پرداخت برای استفاده» همچنان در این بخش ادامه دارد و با استقبال خوبی مواجه شده است. این راهکار این امکان را می‌دهد تا فعالان بخش تجاری بتوانند راحت‌تر جریان تحول دیجیتالی را ادامه بدهند.» در میان بخش‌های مختلف، نرم‌افزارهای تجاری همچنان بیشترین اقبال را در میان سرمایه‌گذاران داشته و با رشد سالانه ۳/ ۸درصدی، بیشترین میزان رشد سالانه در سرمایه‌گذاری جهانی را در سال آینده میلادی برای خودشان به ثبت خواهند رساند. نرم‌افزار به‌عنوان خدمات یا SaaS پررونق‌ترین زیرمجموعه از این بخش است و بعد از آن راهکارهای نرم‌افزاری مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM رونق و طرفداران زیادی دارد.
 
انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در نرم‌افزارهای ابری رشد سالانه بیش از ۲۲ درصدی را در سال جاری میلادی تجربه کند و این میزان تا سال آینده دست‌کم تا ۶ درصد دیگر افزایش پیدا کند. از طرف دیگر نرم‌افزارهای امنیت سایبری هم در سال‌های اخیر اقبال خوبی پیدا کرده‌اند و بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که حداقل ۸۸درصد از مدیران بخش تجاری تا دوازده ماه آینده در فکر به‌کارگیری این نرم‌افزارها در ساختار سازمانی و اداری خودشان هستند. انتظار می‌رود سیستم‌های دیتاسنتر در سال‌جاری میلادی رشد ۶ درصدی در سرمایه‌گذاری جهانی را تجربه کنند، در حالی که این رشد در سال گذشته میلادی ۱۰ درصد بوده است. با این همه کارشناسان معتقدند که بخش سیستم‌های دیتاسنتر هم مثل کل صنعت آی‌تی روند رشد کندی را دنبال می‌کنند که انتظار می‌رود تا چند سال آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.