سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 21, 2018
18:10 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94862

ابداع سیستم شارژ بی‌سیم ۱۲۰ کیلوواتی برای کامیون‌های خودران

پژوهشگران آمریکایی، سیستم جدیدی با قدرت ۱۲۰ کیلووات ابداع کرده‌اند که می‌تواند کامیون‌های الکتریکی را به صورت بیسیم شارژ کند.
 
به گزارش تک‌اکسپلور، پژوهشگران بخش انرژی "آزمایشگاه ملی اوک ریج"(ORNL) آمریکا، از یک سیستم شارژ بی‌سیم برای وسایل نقلیه رونمایی کرده‌اند که قدرت آن ۱۲۰ کیلووات است و می‌توان از آن برای شارژ کامیون‌های خودران استفاده کرد.
 
این سیستم بیسیم که می‌تواند ۱۲۰ کیلووات قدرت را با کارآیی ۹۷ درصد به وسیله نقلیه انتقال ‌دهد، در بررسی آزمایشگاهی، قدرت را از راه شکاف هوایی شش اینچی بین دو کوئل انتقال داد و یک مجموعه باتری را شارژ کرد.
 
"ودا گالیگکر"(Veda Galigekere)، سرپرست این پژوهش گفت: ما در این بررسی، از عناصر محدود و تحلیل‌های مداری استفاده کردیم تا روش جدیدی ابداع کنیم و از عهده حل مشکلات طراحی کوئل برآییم.
 
پژوهشگران برای رسیدن به ۱۲۰ کیلووات قدرت، طراحی جدیدی ارائه دادند که می‌توان از آن برای ابداع یک سیستم سبک‌وزن و فشرده استفاده کرد. این سیستم، انرژی خود را از شبکه به دست می‌آورد و آن را به جریانی با فرکانس بالا تبدیل می‌کند تا زمینه مغناطیسی لازم را برای انتقال قدرت از میان یک فضای خالی وسیع فراهم کند. انرژی پس از انتقال به کوئل دوم، به جریان مستقیم تبدیل و در باتری‌های وسیله نقلیه ذخیره می‌شود.
 
هدف نهایی پژوهشگران، ابداع سیستمی است که از عهده انتقال ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلووات قدرت برآید و زمان شارژ وسایل نقلیه را تا ۱۵ دقیقه یا کمتر کاهش دهد.
 
"مو خلیل"(Moe Khaleel)، مدیر بخش علوم انرژی و محیطی آزمایشگاه ملی اوک ریج گفت: این سیستم می‌تواند با افزایش دامنه و سهولت شارژ دوباره، فناوری مورد نیاز برای شارژ وسایل نقیله الکتریکی را به طور قابل‌توجهی ارتقا دهد و سیستم کارآمدی را برای موفقیت اقتصادی ملی فراهم کند.
 
پژوهشگران برای افزایش سطح انتقال قدرت به ۲۰۰ و نهایتا ۳۵۰ کیلووات تلاش می‌کنند تا به فناوری شارژ بی‌سیم حرکتی برسند. سیستم شارژ حرکتی، امکان شارژ خودکار وسایل نقلیه الکتریکی را در حال حرکت و با استفاده از پدهای شارژ بی‌سیم فراهم می‌کند. این سیستم‌ها می‌توانند هزینه و پیچیدگی شارژ پویا را به حداقل برسانند.
 
گالیگکر افزود: هدف ما، فراهم کردن امکان شارژ حرکتی وسایل نقلیه خودران در بزرگراهها است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.