تلفن همراه

فناوری

October 21, 2018
18:35 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94880

عدم استقبال از نسل پنجم ارتباطات مخابراتی

نسل پنجم ارتباطات سلولی سیار یا 5G با سرعتی 40 برابر نسل چهارم (4G) در راه است؛ اما باوجود وعده ارائه خدمات بی‌سیم بهتر، اعتراضات زیادی به خصوص در زمینه نصب آنتن‌های بیشتر مطرح می شود.
نسل پنجم (5G) از قابلیت دستیابی به سرعت 1 تا 10 گیگابایت بر ثانیه برخوردار است؛ این بدان معناست که یک فیلم سه بعدی 120 دقیقه‌ای در مدت زمان 6 ثانیه دانلود می شود.
 
بستر نسل پنجم ارتباطات سلولی سیار، تضمین‌کننده سرعت بالای اینترنت، ارائه خدمات بهتر برای تلفن همراه، سیستم‌های امنیتی منازل و تحقق هرچه بیشتر اینترنت اشیاء (IoT) خواهد بود؛ اما این مسأله نیازمند نصب آنتن‌های بی‌سیم (wireless) بیشتر در سطح معابر و خیابان‌ها است.
 
 
شرکت Verizon  یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات 5G در آمریکا است و قصد دارد برای راه‌اندازی و ارائه خدمات، آنتن‌های جدیدی را در سراسر اوکلند (ایالت کالیفرنیا) نصب کند؛ اما این اقدام با اعتراض گسترده مردم به ویژه ساکنان منطقه اوکمور (Oakmore) مواجه شده است.
 
یکی از مشکلات مسئولان این شرکت، وجود درختان متعدد بلوط و سرخ چوب در منطقه دره‌ای در اوکمور است که می‌ تواند باعث ایجاد اختلال در سیگنال‌های بی‌سیم شود؛ به همین دلیل باید آنتن‌های بیشتری در سطح خیابان‌ها و معابر نصب شوند.
 
اما مخالف پروژه‌های جدید زیرساخت بی‌سیم در منطقه معتقدند که نصب آنتن‌های بیشتر و قرار گرفتن در معرض سیگنال‌های بی‌سیم برای سلامتی انسان مضر بوده و با افزایش خطر ابتلا به سرطان همراه است؛ اگرچه هنوز ارتباط سیگنال‌های بی‌سیم با بروز سرطان تأیید نشده است. درعین حال، این سیگنال‌ها بر زندگی پرندگان مهاجر کالیفرنیا اثر منفی می ‌گذارند.
 
مسئولان شرکتVerizon  قصد دارند با برگزاری جلسات مشورتی با نمایندگان منطقه، علاوه بر اطلاع‌رسانی کافی در مورد مزایای نسل پنجم و امکان ارائه خدمات بهتر، نگرانی مردم از نصب آنتن‌های جدید را برطرف کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.