تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

October 21, 2018
18:41 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94881

رونمایی هواوی از ابزارهای پوشیدنی هوشمند HUAWEI WATCH GT و HUAWEI Band 3 Pro

هواوی به طور رسمی از ساعت هوشمند HUAWEI WATCH GT و دستبند هوشمندHUAWEI Band 3 Pro رونمایی کرد. این دو محصول که کنار سری Mate 20 در 24 مهر ماه در لندن معرفی شدند، راهکارهای نوین و هوشمندانه‌ای را برای رهگیری فعالیت‌های بدنی و دریافت نکات مربوط به سلامت، برپایه تحقیقات علمی به کاربران ارائه می دهند.
HUAWEI WATCH GT با برخورداری از طراحی مشابه با طراحی ساعت‌های مچی کلاسیک در کنار عملکرد فوق‌العاده باتری و مصرف پایین انرژی، از قابلیت‌هایی نظیر رهگیری هوشمندانه فعالیت‌ها و ارائه مشاوره در زمینه سلامتی بهره می‌برد تا به یکی از جذاب‌ترین و مورد انتظارترین دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی سال مبدل شود. ساعت هوشمند جدید هواوی با برخورداری از عنوان GT در نام خود به نوعی ذهن‌ها را به سمت عملکرد سطح بالا و قابل اعتماد بودن، معطوف می‌کند. این نام‌گذاری، مشابه با راهکاری است که در تورهای بزرگ ماشین سواری با خودروهای ریسینگ شاهد هستیم و استانداردهای سطح بالای آن‌ها را تضمین می‌کند.
 
تولید شده برای مشتاقان گشت و گذار در شهر
 به دنبال پیشرفت‌های اخیر در زمینه فناوری و همچنین بهبود سطح استانداردهای زندگی، افراد برای جستجوی دنیای اطراف خود، مشتاق‌تر از پیش شده‌اند. دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی به عنوان مکملی برای گوشی‌های هوشمند، از قابلیت‌هایی بهره می‌برند که تکمیل‌کننده‌ گزینه‌های ارائه شده توسط گوشی‌های همراه بوده و به کاربران اجازه می دهند استفاده بیشتری از دستگاه‌های خود داشته باشند. HUAWEI WATCH GT که برای مشتاقان گشت و گذار در شهر طراحی شده، روی برطرف کردن یکی از متداول‌ترین ایرادهای دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی یعنی عملکرد باتری آن‌ها متمرکز شده است.
HUAWEI WATCH GT از  الگوریتمی هوشمند و نوآورانه برای مدیریت مصرف انرژی استفاده می‌کند که امکان جابه‌جایی پویا و خودکار ِ بین حالت‌های ارائه عملکرد بالا (Performance Mode) و بهره‌وری مطلوب (Effiency Mode) در استفاده از انرژی الکتریکی را فراهم می‌کند. این امر باعث شده تا این ساعت هوشمند در استفاده متداول کاربر، برای مدت زمانی تا دو هفته قابل استفاده باشد!
 
علاوه بر این، معماری دوهسته‌ای HUAWEI WATCH GT این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر این دستگاه از مزیت اصلی دو رده متفاوت محصولات پوشیدنی استفاده کرده و کارایی سطح بالا و شارژدهی زیاد را یکجا فراهم کند. در کنار عملکرد بهبودیافته و قابلیت‌های جدید، HUAWEI WATCH GT از طراحی منحصر به فردی هم بهره می‌برد. صفحه‌نمایش ۱.۳۹ اینچی AMOLED با رزولوشن بالای ۴۵۴ در ۲۵۴ پیکسل، اطلاعات را به صورت واضح و خوانا روی مچ دست شما نمایش خواهد داد.
بدنه این ساعت هوشمند از دو دسته تنظیم در کنار فولاد ضد زنگ و حاشیه‌های سرامیکی بهره می‌برد. همچنین از یک پوشش کربنی که خصوصیات مقاومتی نزدیک به الماس را ارائه می‌کند نیز در این دستگاه استفاده شده تا عمر آن به چندین دهه افزایش یابد.
بدنه خارجی 10.6 میلی‌متری واچ جی‌تی، با دو نوع بند سازگاری دارد؛ بند سیلیکونی دو رنگ و بند چرمی-لاستیکی چشم‌نوازی که به کاربران گزینه‌های بیشتری برای سِت کردن WATCH GT با رویدادهای مختلف می‌دهد .
قابلیت‌های قدرتمند و مدرن
 در کنار باتری با عملکرد فوق‌العاده بالا، HUAWEI WATCH GT از قابلیت‌هایی در سطح برترین‌های بازار بهره می‌برد. این ساعت هوشمند امکان ارتباط همزمان با GPS، GLONASS و GALILEO را به عنوان سه سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای اصلی فراهم می‌کند تا امکان مکان‌یابی با دقت بسیار بالا فراهم شود. پس از این الگوریتم رهگیری، فعال شده و به بهینه‌سازی داده‌های دریافتی می پردازد تا موقعیت‌یابی یک به یک صورت گیرد. در موقعیت یابی یک به یک هر مکان جغرافیایی با یک موقعیت منحصر به فرد در نقشه و سیستم موقعیت‌یابی مشخص می شود. این قابلیت حتی در نواحی با سیگنال‌های پراکنده نیز ممکن است.
HUAWEI WATCH GT دیگر نیازهای کاربران فعال را نیز برآورده می‌کند. با بهره‌مندی از قدرت بالا در موقعیت یابی، HUAWEI WATCH GT امکان رهگیری فعالیت‌ها را در تمامی ورزش‌ها فراهم می‌کند. در تعامل و همکاری با نهادهای ورزشی حرفه‌ای، هواوی امکان رهگیری را برای طیف وسیعی از فعالیت‌های ورزشی شامل ورزش در محیط‌های سرپوشیده، دویدن در فضای باز، کوه‌پیمایی، دوچرخه سواری و حتی شنا در آب‌های آزاد را فراهم می‌کند! این ساعت هوشمند از قابلیت دریافت مشاوره سلامتی نیز پشتیبانی می‌کند که با تحلیل تعداد ضربان قلب کاربر با استفاده از روش‌های علمی، باعث خواهد شد شخص بیش از هر زمان دیگری، ایمن‌ و سالم‌، ورزش کند.
فناوری رهگیری تعداد ضربان قلب TruSeen™ 3.0، نرخ ضربان قلب کاربر را در حالت فعالیت و استراحت اندازه‌گیری می‌کند. در این فناوری با ترکیب طراحی سخت‌افزاری فوق‌العاده، تغییرسنج حجم نوری (برای اندازه‌گیری غلطت اکسیژن در خون) و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، راهکاری ایجاد شده که امکان رهگیری تعداد ضربان قلب کاربر را به طور لحظه‌ای و با دقت بالا فراهم می‌کند.
در حالت Sport، می‌توان ساعت هوشمند HUAWEI WATCH GT را به نحوی تنظیم کرد تا هنگام فعالیت‌های شدید بدنی برپایه تنظیمات پیش فرض و هدفمند، کاربر را از تعداد ضربان قلب آگاه کند. در حالت Rest، این ساعت هوشمند به طور خودکار امکان رهگیری و ثبت تعداد ضربان قلب کاربر را در حالت استراحت خواهد داشت. HUAWEI WATCH GT از نورهای نامرئی برای رهگیری تعداد ضربان قلب کاربر در زمان خواب استفاده می‌کند که راهکاری محبوب‌تر در مقایسه با دیگر روش‌های سنتی به حساب می‌آید.
 
HUAWEI Band 3 Pro: دست‌بند ورزشی مجهز به صفحه ‌نمایش تمام‌لمسی
 اگرچه امروزه دست‌بندهای سلامتی موجود در بازار، قابلیت‌های ساده‌ای را برای رهگیری وضعیت سلامتی کاربران ارائه می‌دهند، اما نبود استانداردسازی باعث شده طیف زیادی از اطلاعات دریافتی، به داده‌هایی نامناسب برای استفاده‌های پزشکی تبدیل شوند. با آگاهی از این موضوع، هواوی HUAWEI Band 3 Pro را به عنوان دست‌بند هوشمند جدیدی معرفی کرده که از طیف وسیعی از قابلیت‌های دقیق و حرفه‌ای رهگیری شامل مانیتورینگ بهبودیافته تعداد ضربان قلب و وضعیت خواب، پشتیبانی می‌کند.
با استفاده از فناوری TruSeen™3.0 دست‌بند ورزشی HUAWEI Band 3 Pro امکان رهگیری دقیق تعداد ضربان قلب یک کاربر را در طول روز فراهم می‌کند. هواوی بهره‌برداری از سنسور مادون قرمز (IR) را هم در دستورکار قرار داده تا امکان رهگیری دقیق تعداد ضربان قلب کاربر، بدون استفاده از نورهای آزاردهنده در دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی متداول، فراهم شود.
با استفاده از همان فناوری که در TruSeen™ 3.0 به آن اشاره کردیم، HUAWEI Band 3 Pro امکان رهگیری الگوهای خواب را با استفاده از قابلیت HUAWEI TruSleep™2.0 فراهم کرده است. علاوه بر این، راهکار یادشده از تحلیل بزرگ‌داده‌ها نیز استفاده کرده تا خدمات و پیشنهاداتی را برای بهبود کیفیت خواب، ارائه دهد. تمامی فناوری‌های یادشده، در تعامل هواوی با نهادهای معتبر در سراسر جهان توسعه یافته‌اند تا اطمینان حاصل شود این دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی، از عملکرد سطح بالایی برخودار بوده و سرویس‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهند.
HUAWEI Band 3 Pro  از صفحه‌نمایش رنگی AMOLED HD با ابعاد ۰.۹۵ اینچی بهره‌مند شده که فضای لازم را برای نمایش اطلاعات به همراه دارد. کنترل‌های دستگاه، کاملاً ساده و کاربرپسند بوده تا کاربر امکان پیمایش میان گزینه‌های مختلف صفحه‌نمایش را با کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش به صورت افقی یا عمودی یا با لمس آن برای بازگشت به صفحه‌ اصلی داشته باشد.
نسخه اسپورت HUAWEI WATCH GT در حالی 249 یورو قیمت‌گذاری شده که نسخه کلاسیک آن تنها 199 یورو قیمت دارد. در نهایت HUAWEI Band 3 Pro برابر با99 یورو قیمت‌گذاری شده است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.