رسانه‌های اجتماعی

October 21, 2018
18:46 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94884

شبکه اجتماعی تیک توک ۵۰۰ میلیون نفری شد

تعداد کاربران اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی تیک توک / TikTok از مرز 500 میلیون نفر گذشت.
 
تنها پس از گذشت 2 سال از ظهور پلتفرم ویدئویی چینی تعداد کاربرانش 500 میلیونی شد که نیمی از آن‌ها خارج از چین هستند.
 
کاربران این شبکه معروف به Douyin  یا تیک توک با به اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه از زندگی روزانه و … کاربران زیادی را دور خود جمع کرده‌اند.
 
تیک توک توسعه‌یافته توسط استارتاپ مستقر در پکن به نام ByteDance با وجود شبکه‌های بزرگ چینی مانند وی چت(تنسنت)، سینا (ویبو) و یوکوی علی‌بابا، توانسته با چهره‌ای بین‌المللی پلتفرم خود را به اثبات برساند و به گفته «رندی نلسون» از «سنسور تاور» درحالی‌که درصحنه بین‌الملل نیز فیس‌بوک، توئیتر و اسنپ چت توانسته‌اند تحت عنوان اپلیکیشن‌های غربی، شماره یک شوند، حضور یک اپ شرقی حائز اهمیت است.
 
اینستاگرام، تیک توک و ویگو در فهرست 10 اپلیکیشن پردانلود جهان قرارگرفته‌اند و تیک توک توانسته است سرمایه‌گذاران خارجی ازجمله سافت بنک را به خود جلب کند و حالا ارزشش از 20 میلیارد دلار سال گذشته به 75 میلیارد دلار رسیده و استارتاپ ByteDance بعد از اوبر از موفق‌ترین استارتاپ‌های جهان شود.
 
کمپانی ByteDance خود را یک کمپانی هوش مصنوعی می‌داند که از طریق یادگیری ماشین ، روابط بین کاربران را جذاب‌تر می‌کند و باعث شده تا کاربران برای دیدن ویدئوهای جدید لحظه‌شماری کنند. بر اساس حدس و گمان غیررسمی درآمد ByteDance سال گذشته بیش از 2.9 میلیارد دلار در چین بوده است.
 
«ژانگ یی مینگ» مدیر 35 ساله استارتاپ ByteDance کارمند سابق مایکروسافت است که بیشتر وقت خود را به کدنویسی می‌گذراند و به‌شدت به فناوری فکر می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.