تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 22, 2018
7:18 دوشنبه، 30ام مهرماه 1397
کد خبر: 94893

یونیکورن‌های آینده به انتخاب فوربس

تک شاخ‌های بعدی استارت‌آپی کجا هستند؟ احتمالا آنها از نقاط مختلف بیرون خواهند آم از صنعت ورزشی گرفته تا آموزش آنلاین، از حمل و نقل تا پرینترهای سه بعدی و حتی کیف و کفش.

اخیرا نشریه فوربس به کمک شرکت TrueBridge Capital Partners از نزدیک به 200 شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه در مورد استارت‌آپ‌هایی که قابلیت تک شاخ شدن ( بالای یک میلیارد دلار ارزش ) دارند پرسش کرده است..در لیست زیر 25 استارت‌اپی که که بر اساس درآمد، میزان سرمایه‌گذاری و ارزش بیشترین قابلیت را برای یونیکورن شدن دارند لیست شده است.

Amplitude

بنیانگذاران : Curtis Liu,  Spenser Skates , Jeffrey Wang

سرمایه افزایش یافته : 57 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای 2018 : 45میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Battery Ventures, Benchmark Capital, IVP 

بنیانگذاران این استارت‌آپ جزو بهترین‌ مدیران زیر 30 سال فوربس هم هستند آنها این استارت‌اپ را در سال 2012 در سانفرانسیسکو تاسیس کردند. هدف Amplitude  کم به شرکتها برای ساختن بهتر محصولات از طریق آمارهای پیشرفته است.

Anduril Industries

بنیانگذاران : Joe Chen, Matt Grimm, Palmer Luckey, Brian Schimpf (CEO), Trae Stephens

سرمایه افزایش یافته : 58.5 میلیون دلار 

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 4 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Founders Fund, 8VC

استارت آپ حوزه دفاعی واقعیت مجازی

یکی از بنیانگذاران این استارت‌آپ Palmer Luckey مردی است که پشت تولید عینک واقعیت مجازی Oculus Rift بوده است. این شرکت در حوزه دفاعی فعالیت میکند و محصول آن شامل هزاران سنسور است که از سیستم یادگیری ماشینی برای میدان نبرد استفاده می‌کند. محصول این شرکت در واقع یک دیوار مجازی ایجاد می‌کند که هر جنبنده اعم از حیوان یا انسان از آن بگذرد توسط این سیستم تشخیص داده می‌شود. پالمر لاکی می‌گوید : وقتی شما پلت‌فرمی شبیه این را می‌سازید می‌توانید انبوهی از محصولات دیگر را روی آن ایجاد کنید. 

Auth0

بنیانگذاران: Eugenio Pace (CEO), Matias Woloski

میزان افزایش سرمایه‌: 110 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 50 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Bessemer Venture Partners, Trinity Ventures, Meritech Capital Partners, Sapphire Ventures

Auth0 ایجاد یک سیستم ورود  ( کاربران ) برای یک سایت کار پیچیده و وقت گیر اما بسیار لازمی است. استارت‌اپ نرم‌افزاری برای ساده کردن ایجاد سیستم ورود سایت‌ها و دامنه‌های اختصاصی ارایه می‌دهد. این شرکت این کار را با امکانات دیگری ترکیب می‌کند. این شرکت کار خود را از 2013 آغاز کرد و رشد آن بسیار سریع بوده است. تنها در سال 2017 درآمد این شرکت دوبرابر و تعداد کارمندان آن 140 نفر افزایش یافته است. این استارت‌آپ هم اکنون پنج دفتر در نقاط مختلف جهان دارد و برخی از مشهورترین مشتریان آن عبارتند از News Corp ، مزدا و HarperCollins

Away

بنیانگذاران : Steph Korey (CEO), Jen Rubio

سرمایه افزایش یافته : 81 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 150 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Accel, Comcast Ventures, Forerunner Ventures, Global Founders Capital 

away

Steph Korey  و Jen Rubio هر دو جزو بهترین مدیران زیر 30 سال منتخب فوربس هستند. انها این شرکت را در سال2015 ایجاد کردند پس از آنکه چمدان یکی از آنها در طی یک سفر شکست و دیگر نتوانست آن را جایگزین کند. آنها حالا تولید کننده  چمدان و کیف سفر هستند با قابلیت‌های ویژه مثل باتری برای شارژ موبایل. قیمت چمدانهای آنها از بهترین برندهای این عرصه مانند Tumi  و Rimowa به مراتب پایین‌تر است و مثلا یکی از متداول‌ترین آنها 225 دلار قیمت دارد.

این استارت‌آپ نیویورکی مرتبا درآمدش را در این سه سال افزایش داده و اخیرا در همین شهر یک فروشگاه باز کرده است.

Braze

بنیانگذاران : Mark Ghermezian, Jon Hyman, Bill Magnuson (CEO

سرمایه افزایش یافته : 170میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 50 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Battery Ventures, Blumberg Capital, ICONIQ, Meritech Capital, Rally Ventures

Braze 

وقتی یک نفر از یک پیتزافروشی مشهور مثل Domino سفارش پیتزا می‌دهد در پشت صحنه به کار می‌افتد و از طریق موبایل به مشتری اطلاع می‌دهد که وضعیت سفارشش در چه حالت قرار دارد. دلیل این کار این است که Domino از پلت‌فرم مبتنی بر وب Braze  استفاده می‌کند که به برندها کمک می‌کند پیام‌های شخصی سازی شده و یا پیام‌های مارکتینگی به مشتریان عرضه کنند. دومینو تنها مشتری این استارت‌آپ نیست بلکه شرکتهای مشهوری چون لیفت (Lyft ) ، Yelp  و Deliveroo از Braze  استفاده می‌کنند.

Cloud9

بنیانگذاران : Jack Etienne (CEO), Paullie Etienne

سرمایه افزایش یافته : 73 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 22 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Valor Equity Partners, Founders Fund, Craft Ventures

زمانی که Jack Etienne یک فرزند تازه متولد شده داشت همسرش Paullie  به او پیشنهاد کرد که از کارش به عنوان مدیر فروش یک شرکت در سانفرانسیسکو استعفا کند و یک استارت‌آپ در صنعت بازی‌های کامپیوتری ایجاد کند. آن دو این ریسک را پذیرفتند و اکنون صاحب Cloud9 هستند که یکی از بهترین سازمان‌ها در زمینه بازی‌های رایانه‌ای را دارند که حالا اسپانسری برندهایی چون ردبول و اچ بی را هم پشت خود دارد.

Couchbase

بنیانگذاران :  Steve Yen, Dustin Sallings, Damien Katz, J. Chris Anderson, Jan Lehnardt

سرمایه افزایش یافته : 155 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 70 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Accel Partners, Mayfield, Sorenson Capital, North Bridge Venture Partners

استارت‌آپ Couchbase  در واقع یک پلتفرم نرم‌افزاری سازمانی است که به  کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های خود را با دیتابیس “NoSQL” بسازند. NoSQL  در واقع گذر از مسیرهای سنتی سازماندهی دیتا است که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد کاربران را به سرعت اضافه کرده و UI ریسپانسیو سایت را به راحتی تغییر دهند. پلتفرم آنها حالا مشتریانی از دیزنی تا Wells Fargo ( بانک آمریکایی) دارد.

Coursera

بنیانگذاران : Daphne Koller, Andrew Ng

سرمایه افزایش یافته : 210 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 140 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Kleiner Perkins, New Enterprise Associates 

کورسرا آموزش آنلاین

استارت‌اپ Coursera  در سال 2012 توسط دو پروفسور علوم کامپیوتر تاسیس شد. ایده آ‌ن‌ها این بود که بهترین دوره‌های آموزشی از بزرگترین پروفسورهای جهان را به صورت آنلاین و رایگان به کاربران عرضه کنند. امروزه Coursera  از سه راه درآمد ایجاد می‌کند. نخست از طریق دادن مدرک تکمیل دوره به کسانی که آن را گذرانده با شند. همچنین  از طریق برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برای دا نشگاه‌ها و یا شرکتها.

امروزه Coursera  با 150 دانشگاه بین‌المللی شراکت دارد و 1400 مشتری سازمانی و 36 میلیون کاربر ثبت شده را هم در خود جای داده است.

Flywire

بنیانگذار : Iker Marcaide

سرمایه افزایش یافته : 143 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 75 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Bain Capital Ventures, F-Prime Capital, Spark Capital, Temasek 

این استارت‌اپ فین‌تک در بوستون قرار دارد و به دانشگاه‌‌ها، بیمارستان‌ها و کسب و کارها کمک می‌کند که پرداخت های خارجی دانشجویان، بیماران و … خود را بر اساس همان ارز مبدا انجام دهند. در حال حاضر اگر یک دانشجوی چینی بخواهد 50 هزار دلار به یک دانشگاه بپردازد به طور طبیعی باید پول خود را به دلار تبدیل کند که نرخ تبدیل آن 3 تا 4 درصد به ضرر دانشجو تمام می‌شود و 10 روز کاری هم زمان می‌برد. از طریق Flywire اما همین دانشجو می‌تواند ارز خود را از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت مشهور چین مثل Alipay و WeChat انجام دهد.خود  Flywire اینکار را با 1 تا 2 درصد هزینه و در طی دو روز انجام دهد. به گفته مدیرعامل این شرکت درآمد Flywire طی یک سال 50 درصد افزایش یافته است.

Mapbox

بنیانگذار : Eric Gundersen (CEO)

سرمایه افزایش یافته : 228 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 100 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Softbank Vision Fund, Foundry Group, DFJ Growth, DBL Partners and Thrive Capital 

استارت‌اپ Mapbox  نوعی رقیب گوگل با ساختاری ساده‌تر است. نقشه این شرکت هم اکنون در اسکلت اپلیکیشن اسنپ‌چت ، Weather Channel ، Tinder  و فیس‌بوک قرار گرفته ا ست.

مپ باکس با مدل رایگان عرضه شد به همین دلیل برنامه‌نویسان قادر به تجربه تکنولوژیک با آن هستند و در صورتی که علاقه‌مند باشند به مپ‌باکس هزینه می‌پردازند. این شرکت هم اکنون با تسلا و بسیاری از شرکت‌های دیگر هم قرارداد بسته است.

Markforged

بنیانگذار : David Benhaim, Greg Mark (CEO)

سرمایه افزایش یافته : 57 میلیون دلار

درآمد تخمینی برای سال 2018 : 70 میلیون دلار

سرمایه‌گذاران اولیه : Matrix Partners, Siemens, North Bridge Venture Partners, Next47 

استارت‌اپ Markforged  سازنده پرینترهای سه بعدی است اما در بازار که بسیاری از پرینترهای سه بعدی با پلاستیک کار می‌کنند این شرکت روی ساخت پرینترهای سه بعدی که از کربن و فلز استفاده می‌کنند تمرکز کرده است.  همین موضوع بازارهای بزرگی را پیش روی این شرکت  گشوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.