تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 22, 2018
11:53 دوشنبه، 30ام مهرماه 1397
کد خبر: 94898

شرکت‌های دانش‌بنیان رایانه‌ای حمایت می‌شوند

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه صادرات فناوری شریف، در راستای تقویت توان شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 
محمدباقر اثنی عشری؛ رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشست مشترکی با مدیران صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و فناوری شریف، تفاهم‌نامه‌ای در راستای حمایت و تقویت توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور این سازمان در سراسر کشور، امضاء کرد.
 
اجرای این طرح که پیش از این به تأیید اعضاء شورای مرکزی رسیده بود، گامی بلند در راستای حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق تسهیل دسترسی به ابزارهای تأمین مالی نظیر تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.
 
متن این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:
 
«در راستای حمایت و تقویت توان شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و فن‌آور فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از طریق تسهیل دسترسی به ابزارهای تأمین مالی، نظیر (تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری خطرپذیر)، این تفاهم‌نامه بین صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه صادرات و فناوری شریف و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منعقد می‌شود.
 
ماده 1- تعاریف
 
برای رعایت اختصار، تعریف‌های زیر در این تفاهم‌نامه رعایت می‌شود:
 
• سازمان: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور
• صندوق: صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه صادرات و فناوری شریف
• شرکت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
 
ماده 2- طرفین تفاهم‌نامه
 
این تفاهم‌نامه بین صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه صادرات و فناوری شریف به شماره ثبت 396076 و شناسه ملی 10320464505 به نمایندگی آقایان حسین عیوض لو (رئیس هیئت مدیره) و سید مهدی سادات رسول (مدیر عامل) به آدرس تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب‌اله، خیابان شهید قاسمی، پلاک 37، مجتمع فناوری شماره 2 دانشگاه صنعتی شریف، واحد 12 و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به شماره ثبت 35390 و شناسه ملی 14004710986 به نمایندگی آقای محمد باقر اثنی عشری (رئیس سازمان) و محمد اطرج (خزانه‌دار شورای مرکزی سازمان) به آدرس تهران، بزرگراه زین‌الدین غرب به شرق (همت)، ورودی امام على جنوب، خیابان برادران شهید محمدی، خیابان چمن غربی، پلاک 4 واحد 1 با شرایط و ضوابط ذیل منعقد می‌شود.
 
ماده 3- موضوع و اهداف تفاهم‌نامه:
 
عبارت است از همکاری و تعامل سازمان و صندوق برای تقویت توان شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که به عضویت سازمان درآمده‌اند، برای تسهیل دسترسی به ابزارهای حمایتی (نظیر تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری خطرپذیر)
 
ماده 4- تعهدات سازمان
 
1 – 4 – معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به صندوق برای استفاده از ابزارهای حمایتی
2 – 4- ایجاد ساز و کار مناسب برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با خدمات صندوق
 
ماده 5- تعهدات صندوق
 
1 – 5- همکاری و مشارکت با سازمان درباره بررسی صلاحیت فنی و اعتبار‌سنجی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور معرفی شده از جانب سازمان، برای استفاده از خدمات.
2 – 5- صدور ضمانت‌نامه‌هایی با تخصیص 20 درصد بیشتر حد اعتباری تضمین با معرفی سازمان برای آن دسته از شرکت‌هایی که با روال ارزیابی داخلی صندوق به آنها حد اعتباری تخصیص داده شده است.
3 – 5 – همکاری با شرکت‌ها و نهادهای معرفی شده از سوی سازمان، در زمینه صدور انواع ضمانت‌نامه ریالی (شرکت در مناقصه، پیش پرداخت، حسن انجام تعهدات، تعهد پرداخت)
4 – 5- بررسی امکان تخصیص تسهیلات به شرکت‌های معرفی شده از سوی سازمان، توسط خط اعتباری اختصاصی بانک توسعه صادرات و در صورت امکان، تخصیص این تسهیلات با نرخ حمایتی.
5 – 5- ارائه همکاری‌های لازم برای اعمال تخفیف در کارمزد خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان، مطابق با دستورالعمل صندوق.
 
6 – 5 – ارائه مشاوره و راهنمایی به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شده از سوی سازمان، برای استفاده از خدمات و حمایت‌های صادراتی
 
ماده 6- مدت تفاهم‌نامه
 
این تفاهم‌نامه از تاریخ انعقاد، به مدت سه سال معتبر بوده و پس از اتمام این مدت، طرفین در صورت تمایل، می‌توانند نسبت به تمدید آن برای مدت دیگر اقدام کنند.
 
ماده 7- شیوه اجرای تفاهم‌نامه
 
جهت اجرای این تفاهم‌نامه، کارگروهی متشکل از نمایندگان معرفی شده طرفین، برای پیگیری فعالیت‌های دوجانبه و تعاملات و هماهنگی‌های لازم تشکیل می‌شود.
 
تبصره: معرفی نمایندگان کار گروه، به صورت کتبی توسط طرفین انجام می‌شود و طرفین تعهد می‌کنند در صورت عزل یا تغییر نماینده معرفی شده، این موضوع را طی نامه‌ای رسمی به طرف دیگر اعلام کنند و در صورت قصور در اعلام، مسئولیت اقدامات نماینده، با طرف معرفی کننده نماینده است.
 
ماده 8- شرایط فسخ تفاهم‌نامه
 
در صورت عدم تحقق اهداف تفاهم‌نامه یا عدم انجام تعهدات مذکور توسط هر یک از طرفین تفاهم‌نامه، طرفین می‌توانند ضمن اعلام کتبی دلایل فسخ، در این رابطه اقدام کنند.
 
بدیهی است طرفین مؤظف به انجام کامل مواردی هستند که پیش از فسخ تفاهم‌نامه متعهد شده‌اند.
 
ماده 9- حل اختلاف
 
در صورت بروز اختلاف در اجرا و تفسیر مفاد تفاهم‌نامه، موارد اختلاف با حضور و مذاکره بالاترین مقام دو طرف تفاهم‌نامه و یک نفر نماینده مرضی الطرفین از سوی ایشان به عنوان داور، حل و فصل خواهد شد.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.