اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 23, 2018
13:33 سه شنبه، 1ام آبانماه 1397
کد خبر: 94938

نقاط گردشگری استان فارس به وای فای رایگان مجهز شدند

گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند، ضمن استفاده از بسته‌های ۱۰۰ مگابایتی رایگان برای هر گردشگر از سرویس ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری فارس به صورت صوتی نیز بهره مند شوند .
 
در نخستین روزهای فروردین امسال محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در شورای اداری شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت از جمله مناطق بزرگ گردشگری کشور است که باید بیشاز این به آن توجه داشت گفت: منطقه‌ای که سالانه پذیرای حجم قابل توجهی گردشگر داخلی و خارجی است و از آن به عنوان ویترین گردشگری یاد می شود باید در حد یک ویترین هم دیده و به آن توجه شود.
 
وی با اشاره به امضا تفاهم نامه ای برای ارائه خدمات وای فای در مجموعه های تاریخی با سازمان میراث فرهنگی افزود: وجود آثاری همچون تخت جمشید و پاسارگاد در جهان نمونه است به همین دلیل باید تمامی امکانات برای جذب گردشگر بیشتر در این منطقه فراهم شود.
 
پس از این گفته های وزیر ارتباطات حمید فدایی مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید  از راه اندازی سیستم وای فای در مناطق گردشگری استان فارس خبر داد و گفت: با تجهیز این مجموعه جهانی به سیستم وای فای، ازین پس گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند، ضمن استفاده از بسته‌های ۱۰۰ مگابایتی رایگان برای هر گردشگر از سرویس ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری فارس به صورت صوتی نیز بهره مند شوند .
 
هاشم شایق رئیس فناوری اطلاعات و آمار اداره کل میراث فرهنگی استان فارس نیز اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت مخابرات استان فارس در حال حاضر در چهار نقطه شاخص میراث تاریخی فارس شامل حافظیه، سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد تجهیزات اینترنت رایگان نصب شده و هم اکنون آماده بهره برداری است.
 
وی افزود: زمانی که مشترکان همراه اول اقدام به خرید بسته‌های اینترنتی می‌کنند این شرکت به همان میزان حجم را نیز به صورت رایگان برای استفاده در اماکن تاریخی برای مشترکان خود در نظر می‌گیرد.
 
شایق گفت: با توافق با شرکت مخابرات فارس امکاناتی تعریف شده که در این چهار محل تاریخی ارائه سرویسی ویژه از طریق وای فای و گوشی‌های تلفن همراه در قالب معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فارس به صورت صوتی انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.