تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 23, 2018
13:44 سه شنبه، 1ام آبانماه 1397
کد خبر: 94943

آینده بازار ارز‌های دیجیتال

حرف‌های ضد‌ونقیضی درباره بازگشت رونق به بازار ارزهای دیجیتال مطرح است ، بسیاری این نوع ارزهای را محور اصلی آینده اقتصاد دیجیتال عنوان می‌کنند از سوی دیگر برخی از کارشناسان و اقتصاد‌دانان نیز به ارز‌های‌دیجیتال نگاه منفی دارند و معتقدند که این سکه‌های مجازی آینده درخشانی ندارند و تا به اینجای کار نیز با حباب قیمت مواجه هستند و به زودی سیر نزولی خود را آغاز خواهند کرد.
 
رضا صلاح‌الدین کارشناس ارزهای دیجیتال در این خصوص گفت: تحلیل‌ها نشانگر آن است که بازار سکه‌های مجازی در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 میلادی با استقبال دوباره کاربران مواجه شود و این احتمال وجود دارد که در این مدت  رکورد قیمت‌های خود را بشکنند.
 
وی افزود: در سال گذشته شاهد رشد چشمگیر قیمت‌ ارزهای دیجیتال بودیم؛ به‌طوری که قیمت هر بیت‌کوین به یکباره و در عرض چند هفته تا مرز 20 هزار دلار صعود کرد.
 
به گفته صلاح‌الدین ارزهای دیجیتال در سال‌های نه چندان دور به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهان تبدیل خواهند شد و به آرامی پول‌های امروزی را از میان بر می‌دارند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا بیت‌کوین در سال‌های آینده جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و همچنان به عنوان ارزشمند‌ترین پول مجازی شناخته خواهد شد؟ گفت: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در این مورد انجام داد؛ ولی تا زمانی‌که دیگر ارز‌های مجازی خدمات جدیدی را ارایه ندهند، بدون شک بیت‌کوین راه خود را ادامه می‌دهد و همواره به عنوان ارزشمند‌ترین سکه مجازی شناخته خواهد شد.
 
اما همانطور که گفته شده مخالفانی هم در بین کارشناسان وجود دارد که امیدی به بازار ارز‌های مجازی ندارند و همواره به مردم توصیه می‌کنند که از ورود به این بازار اجتناب کنند و سرمایه خود را در معرض خطر قرار ندهند.
 
فرشاد سلامی کارشناس بانکداری نوین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد به ایلنا گفت: هنوز بیشتر ارزهای رمزنگاری شده پشتوانه اقتصادی موجهی ندارند و هر لحظه ممکن است با افت شدید قیمت مواجه شوند.
 
وی افزود : در بازار کنونی پول‌های مجازی، میزان استقبال مردم از آن‌ها عامل افزایش و کاهش قیمت‌ها است و چنین بازاری بسیار خطرپذیربوده و جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.
 
این کارشناس بانکداری نوین در پاسخ به این سوال که آیا ورود سکه مجازی ملی به بازار می‌تواند ریسک‌پذیری را کاهش دهد؟ گفت: پول‌های مجازی که توسط بانک‌ها و یا دولت‌ها متولد می‌شوند ، اصولا کنترل زیادی روی آن‌ها انجام می‌شود به همین دلیل نوسان قیمتی شدیدی ندارند و از این نظر ، سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود به بازار آن‌ها نخواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.