اپراتورها

تلفن همراه

October 23, 2018
15:17 سه شنبه، 1ام آبانماه 1397
کد خبر: 94955

انجام 5.5 میلیون دقیقه مکالمه بین عراق و ایران در ایام اربعین در هفته گذشته

مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به مکالمه های انجام شده در ایام اربعین حسینی بین عراق و ایران و برعکس گفت: از 23 مهرماه تاکنون حدود پنج میلیون و 500 هزار دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق انجام شده است.
سهراب آغ بیات، مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بررسی ترافیک مکالمه‎ها در روزهای نزدیک به روز اربعین حسینی اظهار کرد: دقیقا یک هفته پیش یعنی 23مهر ماه، 212هزار و 625 دقیقه ترافیک مکالمه بین ایران و عراق داشتیم که از این میزان 112 هزار و 364 دقیقه سهم مکالمه از ایران به عراق و 100هزار و 261 دقیقه سهم مکالمه عراق به ایران بود.
وی نزدیک شدن به اربعین حسینی را باعث افزایش ترافیک مکالمه‎ها دانست و خاطرنشان کرد: دیروز (30 مهر) مکالمه ها به یک میلیون و 523 هزار و 370 دقیقه رسیده است که از این مقدار یک میلیون و 37 هزار و 692 دقیقه سهم ترافیک مکالمه از عراق به ایران و 485هزار و 678 دقیقه ترافیک ایران به عراق است.
 
آغ بیات تصریح کرد: از سه شنبه 23 مهر ماه تا 30 مهر به مدت یک هفته در مجموع پنج میلیون و 447 هزار و 491 دقیقه مکالمه داشتیم که از این مقدار سه میلیون و 534 هزار و 475 دقیقه ترافیک مکالمه از عراق به ایران و یک میلیون و 904 هزار و 16 دقیقه سهم ترافیک ایران به عراق است.
 
وی پیک مکالمات میان دو کشور ایران و عراق را مربوط به سال گذشته، سه روز قبل از اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: سال گذشته در مجموع چهارمیلیون و 837 هزار و 240 دقیقه مکالمه داشتیم.
 
مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین پیک ترافیک مکالمه تلفنی روزانه بین ایران و عراق را مربوط به صبح ها از ساعت 10تا11 و بعدازظهرها از 19 تا 21 دانست و توصیه کرد که زوار مکالمه های خود را به ساعات غیر از پیک ترافیک موکول کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.