رگولاتوری

October 23, 2018
15:33 سه شنبه، 1ام آبانماه 1397
کد خبر: 94957

وزارت ارتباطات موظف به تهیه گزارش آثار تحریم ها در حوزه فاوا شد

معاون اول رییس جمهوری صبح دیروز در شصتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواستار تفاهم ملی در همه سطوح برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد.
 
جهانگیری در این جلسه گفت: همه دستگاه ها باید با هماهنگی شرایط لازم برای دستیابی به هدف 5/1 درصد از تولید ناخالص ملی که در برنامه ششم توسعه به عنوان سهم فاوا تعیین شده است را فراهم آورند.
معاون اول رییس جمهور بر استفاده از ظرفیت های فاینانس و تعامل با صندوق توسعه ملی برای دریافت منابع مورد نیاز توسعه این بخش تاکید کرد و افزود: وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه به منظور تدوین راهکارهای مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی با تکیه بر منابع درآمدی شرکت های وابسته هماهنگی لازم را انجام دهند.
وی همچنین از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست که گزارشی از آثار تحریم ها در این حوزه و راهکارهای پیشنهادی برای ارایه در جلسه سران قوا ارایه کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه این جلسه گفت: امروز بسته ای ۱۴ بندی به تصویب رسید که بخشی از آن به موضوع فضایی و فناوری اطلاعات در زمینه تسهیل کسب و کارهای نوپا مربوط بود. ​
وی افزود: در پنج سال اخیر با همکاری بخش خصوصی و دولتی در این حوزه حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 30 درصد مربوط به دولت است و 70 درصد آن را بخش خصوصی انجام داده است.
آذری جهرمی با بیان اینکه حجم بازار در سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد بوده و پیش بینی ما برای امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: بنابود امسال دولت بصورت مستقیم ۶۴۰۰ میلیارد تومان از ۴۰ هزار میلیارد را برای هزینه ها تامین کند و برای سال جاری پیش بینی ما رسیدن به این میزان است اما تلاطم پیش روی بازار ارز حوزه توسعه را کند می کند و اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم با این نرخ رشد ارز قابل دستیابی نیست.
عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه درآمد حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات صددرصد ریالی اما بخش اعظم هزینه های آن ارزی است، خاطرنشان کرد: این موضوع نیاز به ورود بخش دولتی برای تسهیلات دارد. بخش اول این است که هزینه های توسعه را در کشور کم کنیم که بخشی از آن شامل مالیات اپراتورها و هزینه های گمرکی می شود. ضمن اینکه دولت و شرکت مخابرات ایران هم سهم دارند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.