رسانه‌های اجتماعی

October 24, 2018
12:36 چهارشنبه، 2ام آبانماه 1397
کد خبر: 94987

اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی لقب گرفت

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نرخ محبوبیت اینستاگرام بین نوجوانان بیش از اسنپ چت است.
این در حالی است که تا مدتی پیش اسنپ چت از اهمیت بالاتری بین قشر سنی نوجوان برخوردار بود. به‌گزارش انتخاب، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد؛ 85 درصد از نوجوانان مورد بررسی از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اینستاگرام حداقل یک بار در ماه، استفاده می‌کنند. این در حالی است که این رقم برای اسنپ چت حدود 84 درصد است. البته با وجود آنکه اینستاگرام در حال محبوب شدن است و روندی صعودی را طی می‌کند،
محبوبیت فیس‌بوک بین جوانان در حال نابودی است. براساس نظرسنجی مذکور، فقط 28 درصد از 15 ساله‌ها فیس‌بوک را در پاییز سال 2018 استفاده می‌کنند، این در حالی است که نرخ استفاده از فیس‌بوک بین نوجوانان تا دو سال پیش بالغ بر 40 درصد بود.
جالب است بدانید به علت افزایش محبوبیت اینستاگرام، تعداد درخواست‌های بازاریابان برای تبلیغات در این پلتفرم رو به افزایش است. اینستاگرم همچنان نشان دهنده تسلط در فروش است، زیرا نوجوانان به طور عجیبی ترجیح می‌دهند مارک‌های محبوب خود را از کانال اینستاگرام تهیه کنند.
 حدود 70 درصد از نوجوانان می‌گویند ترجیح می‌دهند با اینستاگرام محصولات محبوب خود را یافته و سفارش دهند. این بررسی در ایالات متحده امریکا روی حدود 6000نوجوان با میانگین سنی 16 سال انجام شده است. آمارهای محبوبیت برندها و پلتفرم‌های مجازی بین نوجوانان منتشر شد؛ جالب است بدانید آمازون نیز با 47 درصد، محبوب‌ترین وب سایت خرید بود و نایک با 5 درصد در رتبه دوم ایستاده است.
در بخشی دیگر از این پژوهش می‌بینیم که نوجوانان هر روز 38 درصد از وقت خود را صرف تماشای نتفیلیکس می‌کنند، که 33 درصد از آنها از یوتیوب استفاده می‌کنند.  اپل نیز سهم خود را از بازار ساعت مچی در میان نوجوانان به 17 درصد افزایش داد و در رتبه دوم قرار گرفت.نایک نیز جایگاه خود را به‌عنوان شماره یک خرده فروشی در بین نام تجاری محبوب در میان نوجوانان ثبت کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.