تلفن همراه

گوشی

October 24, 2018
13:11 چهارشنبه، 2ام آبانماه 1397
کد خبر: 95001

آغاز پیش‌ فروش گوشی بلاک چین HTC

شرکت گوشی سازی مطرح و برجسته اچ‌تی‌سی پس از گذشت یک دهه از رونمایی اولین دستگاه آندرویدی خود، در صدد عرضه رسمی اولین گوشی بلاک چینی است.
 
این غول گوشی سازی روز سه شنبه اعلام کرد که دسترسی اولیه به گوشی اچ‌تی‌سی اکسودوس (HTC EXODUS) جهت پیش سفارش امکان‌پذیر است و این امر تنها از طریق ارزهای دیجیتال صورت می‌پذیرد.
 
این گوشی که اکسودوس ۱ نام دارد، تنها از طریق بیت کوین یا اتریوم قابل‌خرید است و ارسال آن از ماه دسامبر آغاز خواهد شد. همچنین این شرکت عنوان کرده به دنبال توسعه‌دهندگانی است که در نسخه دسترسی اولیه شرکت داشته باشند.
 
بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی، گوشی EXODUS 1 برای مشتریان در آمریکا، هنگ‌کنگ، سنگاپور، نیوزلند، بریتانیا و نزدیک به ۳۰ کشور دیگر قابل‌دسترس خواهد بود.
 
فیل چن، مدیر ارشد غیرمتمرکزسازی اچ‌تی‌سی، در گفتگو با کوین دسک عنوان کرد که این شرکت امیدوار است از جامعه بلاک چین در رابطه با نسخه اولیه دستگاه در جهت بهبود آن بازخوردی دریافت کند.
 
پیش‌ فروش گوشی مبتنی بر بلاک چین HTC آغاز شد
 
او در این باره اظهار داشت: هدف از این کار آغاز ارتباط با جامعه بلاک چین و دریافت کمک از آن‌ها در راستای ایمن‌سازی هر چه بیشتر کیف پول و فناوری‌مان است؛ درواقع می‌خواهیم آن را آزمایش کرده و بازخوردها، پیشنهادات و راه‌حل‌هایی برای آن ارائه دهند
 
وی همچنین افزود: آمار حاکی از این است که در حال حاضر ۳۵ میلیون کیف پول وجود دارد. گوشی اکسودوس این امکان را به مشتری می‌دهد که به داشتن کلیدهای کیف پول خودش عادت کرده و در گام بعدی اکسودوس را به نحوی توسعه خواهیم داد که در بازارهای دیگر نیز حضور داشته باشد.
 
لازم به ذکر است که اچ‌تی‌سی در رابطه باعرضه عمومی این گوشی بلاک چینی، اطلاعاتی منتشر نکرده است.
 
گوشی اکسودوس ۱ که در کنفرانس Consensus کوین‌دسک در ماه می معرفی شد، از یک بخش انحصاری ایمن بر روی دستگاه بهره می‌برد که کلیدهای ارز دیجیتال را به‌صورت محافظت‌شده و دور از سیستم‌عامل آندروید نگه‌داری می‌کند.
 
به‌علاوه این شرکت برای محافظت از کاربرانش در برابر خطرات احتمالی نظیر از دست دادن گوشی یا فراموش کردن کلیدها، فرآیند «بازیابی کلید اجتماعی» را ایجاد کرده‌اند. کاربران قادر به تعیین مخاطبین مورد اعتمادی خواهند بود که هرکدام از آن‌ها امکان دانلود برنامه مدیریت کلید را خواهند داشت.
 
کلید بازیابی کاربر بین مخاطبین مورد اعتماد او تقسیم خواهد شد و در صورتی که یک تلفن دزدیده شده یا گم شود، یا کاربر کلید خصوصی خود را فراموش کند، از مخاطبین مورد اعتماد برای دسترسی دوباره به دارایی‌های دیجیتالشان استفاده خواهند کرد.
 
اچ‌تی‌سی قصد دارد رابط برنامه‌نویسی (API) را برای توسعه‌دهندگان طرف سوم نیز عرضه کرده و به آن‌ها اجازه محافظت از کلیدها و امضای تراکنش‌ها را با استفاده از اکسودوس بدهد. همچنین این شرکت در دستور کار خود قرار داده که کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) کیف پولش را برای شرکایی که به توسعه اکوسیستم بلاک چین اچ‌تی‌سی کمک می‌کنند، عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.