اپراتورها

تلفن همراه

October 27, 2018
14:51 شنبه، 5ام آبانماه 1397
کد خبر: 95068

“در دسترس نبودن” هزینه‌ای برایتان ندارد

سرویسی که در دسترس نبودن مشترکان را به اطلاع مخاطبان می‌رساند، برخلاف اخباری که اخیرا شایع شده، هیچ هزینه‌ای ندارد.
 
در حالی‌که سرویس‌ تماس‌بان همراه اول یکی از سرویس‌های رایگان این اپراتور است، اخیرا پیامی در شبکه‌های مجازی و کانال‌های پیام‌رسان‌ها منتشر می‌شود که از هزینه‌ ۵۰۰ تومانی این پیامک‌ها خبر می‌دهد و کاربران را مجاب می‌کند این سرویس را غیرفعال کنند.
 
در پیام‌های مشابهی که با این مضمون منتشر می‌شود آمده است:" شرکت مخابرات در ازای هر پیامکی که در خصوص در دسترس نبودن به شما می‌دهد (مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد، تماس شما از طریق پیامک به ایشان اعلام خواهدشد)، مبلغ ۵۰۰ تومان به حساب شما منظور می‌کند و این سیستم را «تماس‌بان» نامیده است. جهت غیرفعال کردن این سیستم، عدد ۵ را به ۹۹۱۴ ارسال کنید".
 
 
هرچند از همان ابتدای متن هم مشخص است که انتشار این اخبار محلی از اعراب ندارد زیرا سرویس‌ تماس‌بان برای مشترکان همراه اول است و شرکت مخابرات نقشی در این موضوع ندارد. البته این پیام قبلا هم در فضای مجازی منتشر شده بود و همان زمان هم همراه اول اعلام کرده بود که این سرویس فاقد هرگونه هزینه و کاملا رایگان است و اپراتور از ارسال پیام تماس‌های از دست رفته سودی نمی‌برد و مشخص نیست به چه دلیل و انگیزه‌ای چنین پیامی در فضای مجازی منتشر شده است.
 
مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماس‌بان در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. در این اطلاعیه آمده است:" تماس‌بان سرویسی است که حتی در هنگام در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه، مشترک از کلیه تماس‌های دریافتی خود مطلع خواهد شد. چنانچه مشترک به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشد، تماس‌بان پس از اتصال مجدد فرد به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای مشترک ارسال خواهد کرد".
 
همچنین اگرچه در پایان این پیام از کاربران خواسته شده این سرویس را غیرفعال کنند و این پیام را به گروه‌های دیگر هم بفرستند، اما باید در نظر داشت با توجه به رایگان بودن این سرویس، آگاهی از اینکه هنگام در دسترس نبودن‌تان چه افرادی با شما تماس گرفته‌اند، یک امتیاز محسوب می‌شود و غیرفعال کردن این سرویس این امکان را از کاربر سلب خواهد کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.