اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 28, 2018
17:18 یکشنبه، 6ام آبانماه 1397
کد خبر: 95082

گوگل به مدیران اخراجی متجاوز پاداش داد!

همزمان با انتشار اخباری در مورد اخراج برخی کارکنان و مدیران گوگل به علت آزار جنسی، اعلام این خبر که برخی از این افراد مبالغ قابل توجهی را بعد از اخراج دریافت کرده اند، موجب حیرت شده است.
 
به گزارش نیویورک تایمز، این مساله به حساسیت های زیادی در گوگل دامن زده، به گونه ای که موضوع سوال هفتگی اصلی کارکنان گوگل از مدیران ارشد این شرکت در مورد این است که به چه علت به منظور تامین رفاه قربانیان آزار جنسی در این شرکت، پس از اخراج مبالغی به آنها پرداخت شده است.
 
بررسی های نیویورک تایمز نشان می دهد بعد از اخراج این افراد در مجموع میلیون ها دلار پول به مدیران مردی که به سواستفاده جنسی از همکاران زن خود متهم بوده اند، پرداخت شده است.
 
یکی از این افراد اندی روبین خالق سیستم عامل اندروید است که اگر چه بعد از افشای آزار همکاران زن خود از گوگل اخراج شد، اما این شرکت به وی بعد از اخراج ۹۰ میلیون دلار پول پرداخت کرد.
 
برخی کارکنان گوگل با حضور در شبکه های اجتماعی نسبت به این مساله اعتراض کرده و چنین رفتاری را توهین آمیز توصیف کرده اند. به گفته آنها گوگل باید رویه بهتر و معقول تری را در برخورد با این افراد متجاوز در پیش می گرفت.
 
گوگل در هفته های اخیر به علت اعتراض کارمندانش به همکاری این شرکت با پنتاگون برای ارتقای فناوری هوش مصنوعی و همین طور دستکاری نتایج جستجوگر گوگل در چین برای جلب رضایت دولت این کشور نیز شاهد اعتراضاتی بوده است.
 
این شرکت در مجموع ۴۸ کارمند خود و از جمله ۱۳ مدیر ارشد را به علت آزار جنسی همکاران زن خود در دو سال گذشته اخراج کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.