رسانه‌های اجتماعی

October 28, 2018
17:40 یکشنبه، 6ام آبانماه 1397
کد خبر: 95090

حمید فتاحی: کاربران برای استفاده از پیام رسان های بومی باید اقناع شوند

معاون وزیر ارتباطات گفت: کاربران ایرانی برای استفاده از پیام رسان های بومی باید اقناع شوند.
 
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در برنامه مجله روز رادیو معارف که به صورت تلفنی حضور داشت، درباره وضعیت پیام رسان های داخلی و میزان استقبال مردم از این پیام رسان ها، با بیان اینکه نحوه حضور کاربران ایرانی در پیام رسان های داخلی از جنبه های مختلف باید بررسی شود، گفت: مباحث فنی، اعتماد کاربران و میزان قابلیت ابزارهای ارائه شده از عوامل میزان استقبال از شبکه های اجتماعی داخلی هستند و مهمترین عامل نیز اقناع کاربر برای استفاده از این شبکه ها است.
 
فتاحی تصریح کرد: در صورتی که کاربران برای استفاده از شبکه های داخلی اقناع شوند نیاز به انسداد و فیلترینگ وجود ندارد چرا که اقدامات سلبی نتیجه ای ندارد.
 
وی به اظهار نظر کاربران درباره کیفیت خوب برخی از پیام رسان های خارجی اشاره کرد و افزود: استفاده کنندگان از پیام رسان های داخلی که از طیف های مختلف مردم هستند نسبت به کیفیت پایین برخی از این پیام رسان ها اعتراض دارند.
 
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به تجربه 7، 8 ساله پیام رسان های خارجی در این حوزه اشاره کرد و گفت: پیام رسان های داخلی در این حوزه تجربه یک سال تا یک سال و نیمی دارند و طبیعی است که با این تجربه اندک امکان رقابت وجود ندارد و از طرف دیگر کاربر هم به دنبال اقناع شدن در این حوزه است.
 
وی در پاسخ به چرایی فراگیر شدن استفاده از تلگرام در کشور نیز، افزود: صدا و سیما یکی از عوامل فراگیری استفاده از پیام رسان تلگرام در کشور بود به طوری که تمام برنامه های پرمخاطب صدا و سیما با حضور در کانال های تلگرامی ارتباط دوسویه با مخاطبین خود برقرار کردند در صورتی که قبل از این، از طریق وب سایت، تلفن و ایمیل با مخاطبین خود ارتباط داشتند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تاکید کرد: وزارت ارتباطات درباره فعالیت این دو پیام رسان تصمیم گیر نبوده و حمایتی از فعالیت آنها نداشته است و در این موضوع تابع تصمیمات شورای عالی فضای مجازی هستیم.
 
وی درباره حمایت از پیام رسان های داخلی نیز افزود: حمایت از پیام رسان های داخلی  بر اساس مصوبات و تکالیف بوده و البته تاکنون از پیام رسان های داخلی بیشتر از آن هم حمایت شده است.
 
فتاحی در پاسخ به موضوع کسب درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت از فروش اینترنت نیز گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یک شرکت دولتی تابع سیاست های دولت است و تمام درآمد خود را به خزانه دولت واریز می کند و نفع شخصی در این کار وجود ندارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.