تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 29, 2018
12:17 دوشنبه، 7ام آبانماه 1397
کد خبر: 95146

تاکسی های اینترنتی اگر سهمیه سوخت می خواهند باید ضابطه مند شوند

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: وزارت کشور مخالف فعالیت تاکسی های اینترنتی نیست و قصد دارد فعالیت این تاکسی ها را ضابطه مند کند.
 
پوریا محمدیان یزدی گفت: تاکسی های اینترنتی نباید در کنار خیابان عضوگیری کنند و تایید صلاحیت اعضا تنها با یک استعلام صورت گیرد. درحقیقت باید همانطوری که در تاکسیرانی سخت گیری هایی برای رانندگان اعمال می شود و تنها با ارایه یک شماره پلاک هویت فرد، تخلفات وی، تعداد کمیته های انضباطی و نوع مشکلاتش مشخص می شود، برای آنها نیز این اقدامات انجام شود. دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با بیان این که تاکسی های اینترنتی در حوزه تاکسیرانی نیز اثرگذار بوده و باعث کاهش درآمد آنها شده اند، گفت: اگر در طرح جامع حمل و نقل مشخص شود که در کل سفرهای شهر مثلا 20 درصد حمل و نقل بایستی با تاکسی صورت بگیرد، با حضور این تاکسی های اینترنتی که مجوزهای لازم را ندارد کنترل این 20 درصد از دست ما خارج می شود؛ البته باید به این موضوع توجه شود که این تاکسی ها سقف عضوگیری ندارند.
وی در پاسخ به این سوال که حتی بعضا دیده می شود در تاکسی های اینترنتی که مجوز دارند هم تخلفاتی صورت می گیرد، با بیان اینکه تخلف وجود دارد، گفت: برای تاکسی هایی که از نهادهای مربوطه مجوزهای لازم را دارند هیات انضباطی، سامانه 13، سامانه 1888 وجود دارد که در صورت اعلام تخلف صورت گرفته پیگیری های لازم انجام می شود. حقیقت اگر تخلفی در این حوزه صورت بگیرد رصد می کنیم. اما از تاکسی های اینترنتی که مجوزهای لازم را ندارند هیچگونه اطلاعاتی در دست نداریم و با وجود اینکه زیرمجموعه اتحادیه کسب و کارهای مجازی اند؛ اما خود اتحادیه هم به درستی از زیر مجموعه اش خبر ندارد. به گفته وی، اعتقادمان باید بر این باشد که مدیریت شهری زیر نظر شهرداری باشد و شهردار یک شهر بایستی متولی کلیه امور در شهر باشد به عبارت دیگر موضوع ترافیک باید از شهرداری پرسیده شود و یک نفر پاسخگو باشد. وی درباره بحث تعرفه ها و ثابت بودن آن در شرایط فعلی گفت: ممکن است با تغییرات ناشی از قیمت سوخت و سهمیه بندی سوخت به دلیل اینکه این افراد زیر چتر نهادهای رسمی نیستند و نمی توانند از تسهیلات مربوطه استفاده کنند تعرفه ها نیز تغییر کند. بنابراین اگر قرار است تاکسی های اینترنتی گوشه ای از حمل و نقل شهری را بر عهده بگیرند، تسهیلات لازم به آنها در صورت ضابطه مندی شدن داده خواهد شد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.