سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 29, 2018
15:48 دوشنبه، 7ام آبانماه 1397
کد خبر: 95177

رونمایی ایسوس از محصولات جدید با سبکی متفاوت

در یکشنبه گذشته، دفتر ایسوس در مراسم رونمایی از مادربردهای سری Z390 و کارت گرافیک های سری 20 با تراشه Nvidia میزبان اصحاب رسانه و فروشندگان برتر محصولات ایسوس در کارتینگ مجموعه آزادی بود.
 
در این دورهمی تقریباً همه محصولات ایسوس به سبکی جدید و متفاوت برای حاضرین در دسترس بود و همه در محیطی شاد و دوستانه تجربه ای بی نظیر از این محصولات را کسب کردند.
 
در مجموعه ورزشی کارتینگ آزادی، محصولات ایسوس در دو بخش مجزا چیده شده بود که سیستم های گیمینگ مبتنی بر آخرین سری محصولات ایسوس در یک قسمت و در قسمتی دیگر نیز محصولات سری تجاری قرار داشت.
 
در قسمت گیمینگ، مادربردهای سری Z390 به همراه کارت گرافیک های سری 20 از تراشه Nvidia قرار داشت، سیستم های گیمینگ کامل نیز مجهز به آخرین نسل از محصولات ایسوس وجود داشت که یکی از آنها با هدست VR همراه بود و حاضرین می توانستند با این سیستم از تجربه ای جذاب از بازی در واقعیت مجازی لذت ببرند.
 
سیستمی دیگر نیز بر پایه کمپین TUF Alliance اسمبل شده بود که به نوعی نماد قدرت ایسوس و همکاری این برند با برندهای معتبر سازنده قطعات به شمار می آمد.
 
مانند همه رویداد های خبری ایسوس، سعید مسلمی، توضیحاتی را در مورد جدید ترین محصولات ایسوس برای حاضرین بیان کردند.
 
قبل از شروع مبحث فنی، آقای امیر درودگریان، سرپرست تیم توسعه بازار دفتر ایسوس، توضیحاتی مختصر در مورد برند ایسوس و جایگان آن در جهان برای حاضرین شرح دادند: "… برند ایسوس از نام Pegasus، الهه خرد و دانش یونان باستان گرفته شده و تفکر ایسوس همواره مانند شعار این برند، در جستجوی خلق شگفتی است… شرکت ایسوس 17000 کارمند در جهان دارد که در کنار آن 5000 نفر دیگر در تیم تحقیق و توسعه و طراحی ایسوس مشغول به کار هستند و درآمد سال 2017 ایسوس رقمی بیش از 13 میلیارد دلار است… طبق آمار رسمی وزارت خزانه داری تایوان، ایسوس به عنوان ارزشمندترین برند تایوانی طی 5 سال گذشته است و این در حالی است که هیچ یک از تولید کنندگان تایوانی مادربرد و کارت گرافیک حتی در لیست 20 برند بزرگ تایوان دیده نمی شوند…
 
بیش از 10 سال ایسوس جایگاه نخست تولید مادربرد را به خود اختصاص داده و در کارت گرافیک و نمایشگر نیز جایگاه نخست تولید و فروش در اختیار ایسوس است…"
 
وی در پایان ضمن تشکر از رسانه ها و فروشندگان مجدداً تریبون را در اختیار آقای سعید مسلمی قرار داد و در ادامه آقای سعید ، به توضیحاتی در مورد نسل جدید مادربردهای ایسوس پرداختند:
 
"… مادربردهای سری Z390 ایسوس راه موفق نسل قبلی را ادامه داده و این بار نیز با معرفی نسل جدید خالق شگفتی شده اند. ایسوس برای سری Z390، مادربردهای خانواده TUF Gaming، Prime، ROG STRIX و پرچمداران ROG را طراحی و معرفی کرده که در ادامه به ویژگی کلیدی هر سری خواهیم پرداخت…
 
در کامپیوتکس امسال با معرفی رسمی کمپین TUF Alliance  که سمبل قدرت ایسوس در تولید سخت افزار است، شرکت های معتبر زیادی در این کمپین شریک تجاری ایسوس شده اند تا سیستمی سازگار با اکوسیستم TUF Gaming ایسوس طراحی کنند. شرکت های متعددی مانند Geil، Cooler Master، GSKILL، Corsair و… در این کمپین محصولاتی سازگار با مادربردهای سری TUF Gaming ایسوس تولید می کنند که در ادامه به برخی از ویژگی های این سری می پردازیم:
 
… برای واحد حافظه ایسوس وسواس بسیاری برای TUF Gaming در نظر گرفته است و رم های سازگار با این استاندارد باید دارای شرایط پایداری، سازگاری و ظاهر مشابه TUF باشند… برای کیس و خنک کننده نیز با معرفی استاندارد  KOZ ایسوس، خیال مشتریان سری TUF Gaming از بابت جا شدن خنک کننده، سازگاری با رم ها و حجم داخلی کیس در هنگام اسمبل آسوده شده است…"
 
همانطور که پیشتر اشاره شد، سیستمی با ظاهر TUF Gaming در قسمت گیمینگ این دورهمی با مشخصات مادربرد TUF Z390 Pro Gaming، پردازنده Core I7 9700K، کیس، خنک کننده و پاور سری TUF Gaming Edition از کولرمستر و رم های سری Super Luce TUF Gaming Edition از Geil و کارت گرافیک ROG STRIX RTX 2070 بود.
 
سپس وی به معرفی مادربردهای سری Prime و ویژگی های جدید سری Z390 ایسوس ادامه داد:
 
"… مادربردهای سری Prime، یادآور نخستین مادربردهای ایسوس است که با نام Prime در سال 1989 تولید شده بود. در این سری نیز به دلیل مصرف انرژی بیشتر پردازنده های سری 9 اینتل ، مدار تغذیه بهبود یافته که البته ایسوس نیز برای این بخش سنگ تمام گذاشته است…
 
راهکار جدید اورکلاکینگ ایسوس در سری جدید با نام AI Overclocking یکی از شگفتی های نسل جدید مادربردهای ایسوس است. برخلاف سایرین که با اعمال ولتاژ بسیار بالا و نامتعارف، برای تنها 200 مگاهرتز فرکانس بالاتر برای پردازنده که منجر به ایجاد دمای بالا و ناپایداری می شود، ویژگی AI Overclocking با تشخیص کیفیت سیلیکون پردازنده و سنجش قدرت خنک کننده به صورت کاملاً پایدار کمترین ولتاژ را برای بالاترین فرکانس قابل دستیابی برای پردازنده در نظرگرفته و سیستم به بهترین حالت ممکن اورکلاک می شود. برای رم ها ایسوس در این نسل نیز از بالاترین سطح طراحی مهندسی خود استفاده کرده است. سوییچ MemOKO ! II، تضمینی برای بوت شدن سیستم با فرکانس پایه در شرایط بحرانی برای رم است و فناوری OptiMem II نیز با جدا کردن مسیر های سیگنال های حافظه، امکان دستیابی به فرکانس های بالا و زمان تاخیر پایین به همراه کاهش همشنوایی تا 70 درصد برای مسیر های حافظه را فراهم آورده است. نرم افزار ROG RAMCASH III نیز کاملاً پیشرفته شده و امکان مدیریت همه جانبه کش سیستم را به رایگان در دسترس شما قرار داده تا بتوانید از سرعت بسیار بالای رم سیستم به منظور اجرای برنامه ها استفاده کنید…
 
… در صورتی که عملیات چند رسانه ای صوتی انجام می دهید نرم افزار Sonic Studio یک میکسر حرفه برای شما ایجاد می کند و کنترل صدا را به بهترین شکل ممکن در دسترس شما قرار می دهد…
 
برای بازی تحت شبکه نیز، ایسوس در این سری GameFirst V را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید بسته های نامربوط به گیمنگ را بلاک کرده و اولویت کامل را فقط برای گیمینگ در شبکه در اختیار داشته باشید. البته این نرم افزار به طور هوشمند و دستی نیز می تواند برنامه های تحت شبکه را مدیریت کند و رابط ویژه آن به صورت OSD می تواند تمام شرایط شبکه را برای شما به نمایش بگذارد…"
 
وی سپس با معرفی سری مادربردهای ROG STRIX ادامه داد: سری ROG STRIX نیز محبوب گیمرهاست و به نوعی پایه گیمینگ در بین گیمرها شناخته می شود. ایسوس برای این سری مادربردهای ROG STRIX Z390 E Gaming، Z390 F Gaming، Z390 H Gaming ، Z390 G Gaming و کوچکترین مادربرد این سری با فرم فاکتور Micro ITX با نام ROG STRIX Z390I Gaming برای عرضه آماده کرده است.
 
در این سری ایسوس تمام لایه ها را برای گیمرهای وسواسی به طور جدا طراحی کرده و نورپردازی زیبای Aura Sync نیز در همه مادربردها دیده می شود…
 
سپس نوبت به معرفی پرچمداران واقعی چیپست Z390 رسید. سری ROG در روز نخست معرفی پردازنده های سری جدید اینتل توانست تمامی رکورد های پردازنده های هشت هسته ای را در سایت Hwbot به خود اختصاص دهند.
 
قدرت ایسوس در زمینه مادربرد بر همه ثابت شده و به همین دلیل برندهای تولید کننده سخت افزار علاقه خاصی به همکاری با ایسوس در این زمینه دارند. برای رم نیز کمپانی های تولید کننده رم، حافظه هایی با ماژولهای 32 گیگابایتی را به طور اختصاصی برای مادربردهای سری جدید ایسوس طراحی کرده اند… در مادربردهای جدید ایسوس یک رابط ویژه با نام NODE در نظر گرفته که با محصولات سازگار سایر برندها امکان تعامل دارد، به طور مثال با این رابط می توانید پاور های برند FSP را توسط نرم افزار Ai Suite ایسوس مدیریت کنید یا گزینه های مختلف و تنظیمات و شرایط سیستم را در پنل LCD کیس های InWin مشاهده کنید…"
 
مادربردهای سری ROG نیز در حال حاضر مدل های ROG MAXIMUS XI FORMULA، MAXIMUS XI Code، MAXIMUS XI Hero/Wifi، MAXIMUS XI Gene و MAXIMUS XI Extreme معرفی شده که توضیحاتی در مورد هر کدام بیان گردید.
 
نکته جالب در معرفی سری ROG، رکورد شکنی کامل مادربرد ROG Maximus XI Gene بود که بالاترین فرکانس ثبت شده پردازنده نسل جدید با 7610 مگاهرتز برای هشت هسته فعال و شکستن رکورد فرکانس حافظه های DDR4 به میزان 5566 مگاهرتز بود.
 
سپس نوبت به مسابقه مهیج کارتیگ برای حاضرین رسید و پس از آن مراسم با معرفی نسل جدید تراشه های گرافیکی NVIDIA ادامه پیدا کرد.
 
در این نوبت آقای مسلمی به توضیحاتی کامل در مورد نسل جدید تراشه های سری Turing از Nvidia پرداختند: در این نسل Nvidia علاوه بر عرضه قدرتمندترین تراشه گرافیکی جهان، فناوریهای انقلابی خاصی را در دنیای سخت افزار معرفی کرد که مهمترین آن ویژگی Ray Tracing است که جلوه های بصری و رفلکس نور را در بازی و طراحی دچار تغییراتی کلیدی کرده است… انویدیا همواره در هوش مصنوعی نیز یکی از پیشگامان بوده که در این نسل، فناوری Deep Learning و هوش مصنوعی را به حد کمال رسانده است.
 
یکی دیگر از ویژگی های این نسل، بازی با بالاترین تنظیمات در رزولوشن 4K HDR، و با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه است که در این نسل کارت گرافیک های Nvidia RTX2080 و RTX 2080TI امکان بازی در این استاندارد را به دلیل قدرت بسیار بالای تراشه گرافیکی در دسترس گیمرها قرار داده است.
 
وی سپس با معرفی بازی بازی های سازگار با ویژگیهای جدید و معرفی کارت گرافیک های سری Nvidia RTX 20، صحبت های خود را ادامه داد و سپس نوبت به کارت گرافیک های اختصاصی سری Nvidia RTX 20 ایسوس رسید.
 
قدرتمندترین کارت گرافیکی های سفارشی حال حاضر با تراشه سری 20 از Nvidia در دستان سریROG STRIX  ایسوس است. کارت گرافیک های سری ROG STRIX با ویژگی های جذاب نسل قبلی ترکیب و در برخی امکانات دچار تغییرات اساسی شده است.
 
ایسوس برای فن در این نسل برای کارت گرافیک های RTX 2080 و 2080TI، فن های جدید با نام Axial-Tech در نظر گرفته که این فن ها دارای یک رینگ در لبه پرده ها بوده که علاوه بر حفظ کامل استحکام پره ها، جهت باد را مستقیم کرده و جریان هوا به طور کامل به سمت هیتسینک هدایت می شود. البته استاندارد ضد نفوذ IP5X برای همه مدل های سری 20 نیز وجود دارد تا خیالتان از بابت ورود گرد و غبار به هسته فن ها راحت شود.
 
هیت سینک نیز در این سری 20 درصد نسبت به نسل قبل و 60 درصد نسبت به دو نسل قبل بزرگتر شده و سطح تماس تراشه با حرارت گیر با فناوری MaxContact همراه است که این عمل منجر به بهبود دو برابری تماس تراشه با هیتسینک است.
 
برای نورپردازی Aura Sync نیز یک هدر ویژه امکان اضافه کردن نوار RGB به کارت گرافیک را مهیا کرده و یک سوییچ به منظور خاموش/روشن کردن نورپردازی بدون نرم افزار در پشت کارت تعبیه شده است.
 
یک سوییچ به منظور تغییر بایوس کارت از حالت Performance به Quite نیز در لبه کارت وجود دارد و امکان تغییر پروفایل بدون نرم افزار نیز در این سری گنجانیده شده است.
 
برای مدار چاپی و قطعات روی آن، ایسوس بر خلاف سایرین از قطعات اختصاصی خود استفاده می کند که منجر به افزایش طول عمر و کاهش اتلاف انرژی و حرارت می گردد.
 
ایسوس تنها برندی است که خط تولید تمام خودکار برای تولید کارت گرافیک دارد که بانام Auto-Extreme آن را می شناسیم. در این خط تولید نیروی انسانی در هیچ یک از مراحل تولید دیده نمی شود و تمامی کارت گرافیک ها در هر مرحله از پروسه تولید به طور کامل توسط ربات چک می شود. به همین دلیل خرابی کارت گرافیک در پروسه تولید برای ایسوس همیشه عدد 0 است.بر خلاف سایرین، به دلیل ساختار پینی قطعات، پروسه لحیم کاری در کارت گرافیک های ایسوس به یکباره انجام می شود. مزیت این عمل در این است در صورتی که حرارت دهی مداوم و چند باره در پروسه تولید منجر به آسیب های فیزیکی به مدار چاپی می شود و ضریب خرابی را افزایش می دهد ولی در ایسوس به دلیل یک بار حرارت دهی، کیفیت مدار چاپی همواره به بهترین شکل ممکن حفظ می شود.
 
نرم افزار GPU Tweak II نیز در این سری وجود دارد و عملیات اورکلاکینگ، مانیتورینگ و بهینه سازی سیستم را در اختیار شما قرار می دهد.
سپس نوبت به جدید ترین محصولات ایسوس رسید! .خاص ترین خنک کننده AiO جهان توسط ایسوس رونمایی شد. ROG Ryujin با داشتن یک بلاک دومنظوره بادی/آبی علاوه بر خنک کردن پردازنده توسط آب، مدار تغذیه و درایو SSD را با ایجاد جریان هوا خنک می کند. این در حالی است که در برند های دیگر به دلیل عدم ایجاد گردش هوا، همواره دمای بسیار بالایی در قسمت مدار تغذیه مادربرد وجود داشته و باعث مشکلاتی در طولانی مدت می گردد. یک LCD رنگی 1.77 اینچی قابل شخصی سازی در این خنک کننده وجود داشته که علاوه بر نشان دادن جزئیات سیستم، می توانید هر چیزی که دلتان خواست بر روی خنک کننده نمایش دهید! فن های رادیاتور خنک کننده نیز از برند مشهور Noctua بوده که این برند بهترین برند تولید کننده اختصاصی فن برای کامپیوتر است، نورپردازی Aura Sync نیز در کنار LCD رنگی وجود داشته و امکان سازگاری با سایر قطعات نیز توسط نرم افزار Aura مهیا شده است… سری میان رده خنک کننده های ROG نیز با نام Ryuo تولید شده که فرق آن با مدل Ryujin در نداشتن ماژول فن های روی بلاک پردازنده است.
 
منبع تغذیه ROG Thor بی شک زیباترین پاور تولید شده در جهان است که نخستین پاور با نمایشگر LiveDash OLED به منظور نمایش لحظه ای میزان مصرف سیستم است. نورپردازی زیبای Aura Sync، طراحی به سبک ROG ، عرضه با کابل های اسلیو (Sleeve) و داشتن استاندارد 80Plus Platinum از سایر ویژگی های این پاور است.
 
هدست ROG Delta نیز، نخستین هدست در جهان با DAC چهارگانه است که امکان تولید صدا از فرکانس 20هرتز با 40 کیلوهرتز را برای گیمرها مهیا می سازد. این بازه صدا توسط مبدل های ESS 9218 رده Hi-Fi تولید شده و باعث می شود گیمرها همه صداهای موجود در بازی را باجزئیات کامل شنیده و دشمن را به سادگی پیدا کنند. این هدست با رابط USB Type C عرضه می شود و امکان استفاده از موبایل نیز در آن وجود دارد. نورپردازی زیبای Aura Sync نیز به زیبایی در آن پیاده سازی شده و بر خلاف سایرین ایسوس از چند ناحیه مختلف نورپردازی را در آن پیاده سازی کرده تا جلوه ای زیبا از نور RGB را در ROG Delta شاهد باشیم.
 
… سریعترین روتر گیمینگ جهان با نام ROG Rapture GT-AX11000 نام دارد که امکان دستیابی به سرعت 11000 مگابیت بر ثاینه را در اختیار گیمرها قرار می دهد. پردازنده رده بالا، آنتن های ویژه MU-MIMO، کلید Game Boost، رابط شبکه اختصاصی 2.5G برای پورت RJ45 و VPN گیمینگ ویژه WTfast از ویژگی های کلیدی این روتر شمرده می شود."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.