تلفن همراه

گوشی

October 30, 2018
13:22 سه شنبه، 8ام آبانماه 1397
کد خبر: 95189

آمریکایی‌ها چندسال یکبار گوشی می‌خرند؟

تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران آمریکایی حدودا سه سال یکبار گوشی‌های هوشمند خود را تعویض می‌کنند.
 
به لطف گارانتی‌های دو ساله بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل و افزایش بی‌سابقه قیمت محصولات فناوری همچون گوشی‌های هوشمند، بسیاری از کاربران آمریکایی درتازه ترین تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته عنوان کرده‌اند که سعی می‌کنند حداقل سه سال گوشی خود را نگه دارند و از آن استفاده بهینه کنند.
 
خیل عظیمی از آنها خاطرنشان کرده‌اند که خریداری هر گوشی هوشمند جدید و پرچمداری که به بازارهای جهانی می‌آید، کار بسیار نادرستی است که علاوه بر نداشتن صرفه اقتصادی، آنها را با مشکلات زیادی در انتقال اطلاعات موردنیازشان و همچنین عادت کردن به گوشی جدید مواجه می‌سازد.
 
در گزارشی که در وب سایت phonerena  آمده است، برخی دیگر از این کاربران نیز بر این باورند که گوشی‌های هوشمند، دیگر وارد فاز و مرحله جدیدی شده‌اند که در آنها امکانات و قابلیت‌های افزوده شده چندان قابل ملاحظه نیست و تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی آنها ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین تهیه یک گوشی پرچمدار جدید تفاوت‌های زیادی با گوشی فعلی شما نخواهد داشت.
 
به طور کلی می‌توان دریافت که کاربران آمریکایی ترجیح می‌دهند که به طور متوسط هر سه سال یکبار گوشی‌های هوشمند خود را تغییر دهند تا علاوه بر تمام شدن زمان گارانتی، با خریداری یک دستگاه جدید از قابلیت‌های جدید و متمایز تری بهره‌مند شوند.
 
در این تحقیقات، پژوهشگران همچنین به نکته جالبی دست یافتند که در آن معلوم شد کاربران گوشی‌های آیفون گوشی های خود را مدت زمان بیشتری نسبت به کاربران اندرویدی نگه داشته‌اند و تمایلی به تعویض زودهنگام دستگاههای مورداستفاده خود ندارند.
 
در این نظرسنجی‌ها تنها پنج درصد از افراد عنوان کردند که ترجیح می‌دهند هر گوشی هوشمند جدیدی که توسط شرکت‌های تولیدکننده موبایل معرفی و عرضه می‌شود را تهیه کنند.  
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.