تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 30, 2018
13:24 سه شنبه، 8ام آبانماه 1397
کد خبر: 95190

استخراج بیت کوین دمای جهان را افزایش می‌دهد

تحقیقات نشان می دهد مزارع رایانه ای بیت کوین سال گذشته ۶۹ میلیون متر مکعب دی اکسید کربن منتشر کردند. این مزارع در ۱۵ سال آتی دمای جهان را ۲ درجه سانتیگراد افزایش می دهند.
 
به گزارش دیلی میل، طبق تحقیقی جدید دی اکسید کربن ناشی از استخراج بیت کوین در واحدهای بزرگ رایانشی به گرم شدن جهان دامن می زند.
 
این واحدها که مزرعه های بیت کوین نامیده می شوند می توانند به اندازه ای گازهای گلخانه ای تولید کنند که در ۱۵ سال آتی دمای جهان را ۲ درجه سانتیگراد افزایش دهند.
 
 پیش بینی می شود این میزان افزایش دما خشکسالی های سخت، سیلاب و طوفان های سهمگین را در نقاط مختلف جهان به وجود بیاورد.
 
بیت کوین با استفاده از یک برنامه رایگان رایانه ای تولید می شود. از این برنامه برای حل مسئله های پیچیده ریاضی استفاده می شود که چنین فرایندی استخراج نامیده می شود.
 
استخراج بیت کوین نیازمند قدرت رایانشی و انرژی بسیار زیادی است، اما افرادی که آن را تولید می کنند به این موارد توجه نمی کنند.
 
محققان دانشگاه هاوایی در موانا اطلاعات انتشار گازهای گلخانه ای در چند مرحله از زنجیره استخراج بیت کوین را بررسی کردند.
 
سال گذشته استخراج بیت کوین به انتشار ۶۹ میلیون متریک تن گاز دی اکسید کربن منتشر شده است. 
 
این درحالی است که تخمین زده می شود در ۲۰۱۶ میلادی هر خودرو انگلیسی ۶۹.۷ میلیون متریک تن دی اکسید کربن تولید کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.