تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 30, 2018
13:44 سه شنبه، 8ام آبانماه 1397
کد خبر: 95203

استقبال ۵۶ درصد از شرکت های جهان از دورکاری کارمندان

در حالی که تا چند سال قبل مدیران شرکت ها اصرار داشتند کارمندانشان هر روز اول وقت پشت میزشان باشند، مدتی است که این روند در حال تغییر است.
 
به گزارش زددی نت، بررسی های جدید موسسه هابز نشان می دهد دورکاری به عنوان یک رویه شغلی در بسیاری از کشورهای جهان در حال پذیرفته شدن است و تحقیقی که در این زمینه در سال ۲۰۱۸ صورت گرفته حاکیست ۵۶ درصد از شرکت ها در نقاط مختلف جهان از دورکاری استقبال می کنند.
 
بر همین اساس ۵۲ درصد از کارکنان شرکت های تجاری در جهان حداقل یک روز در هفته را دور کاری کرده و بدون حضور در محل کار و از منزل وظایف خود را انجام می دهند. بررسی مذکور با همکاری ۳۰۲۸ کارمند در شش قاره جهان و از ۲۳ کشور مختلف انجام شده است.
 
افزایش بهره وری و تمرکز مهم ترین عامل استقبال کارمندان شرکت ها از دورکاری بوده است.
 
البته در هر قاره دلایل اصلی استقبال از دورکاری با دیگر قاره ها متفاوت بوده است. به عنوان مثال در امریکای شمالی مردم به دورکاری علاقه دارند چون از این طریق دیگر نیازی به رفت و آمد و گرفتاری در شلوغی خیابان ها ندارند.
 
اما در قاره آفریقا مردم از دورکاری استقبال می کنند، زیرا باعث می شود در مصرف پول صرفه جویی کنند.
 
بر اساس پژوهش یادشده در قاره آمریکای جنوبی امکان استخدام افراد کاملا دورکار وجود دارد. اما در قاره آسیا بعید است که شرکتی فردی را به طور دورکار برای کل هفته استخدام کند.
 
در مجموع تنها ۱۶ درصد از شرکت ها در کل جهان به کارکنان خود امکان می دهند به صورت کاملا دورکار فعالیت کنند. همچنین احتمال اینکه مردان بتوانند شغلی را در قالب دورکاری انجام دهند ۸ درصد بیشتر از زنان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.