امینت

تلفن همراه

گوشی

October 30, 2018
13:46 سه شنبه، 8ام آبانماه 1397
کد خبر: 95204

اپل دسترسی تمامی ابزارهای نفوذ به آیفون را بست

اپل توانسته است در آخرین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس دسترسی تمامی ابزارهای نفوذ به گوشی‌های آیفون را به شدت محدود و قطع کند.
 
با توجه به آنکه این روزها مساله محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران و همچنین امنیت سایبری از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، حالا شرکت اپل نیز تصمیم گرفته است به ارتقای امنیتی گوشی‌های هوشمند خود بپردازد و بدین منظور مدعی شده است که توانسته دسترسی هر گونه شخص و نهاد امنیتی و قضایی را در آخرین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس ( iOS) به شدت محدود و قطع کند به گونه‌ای که حتی پلیس نیز همچون قبل قادر نخواهد بود از طریق ابزارهای رایج و متداول خود نظیر GrayKey استفاده کند.
 
در گزارش وب سایت BGR که برای نخستین بار مجله فوربز از آن خبر داد، آمده که اپل موفق شده است تمامی ابزار و تکنیک‌های هک و نفوذ به گوشی‌های آیفون را به طور کامل از دسترس خارج کند تا نهادهای امنیتی و پلیس نیز نتوانند بدون اجازه کاربران به حریم خصوصی کاربران آیفون راه پیدا کنند.
 
تاکنون بسیاری از نیروهای پلیس و دستگاههای قضایی در ایالات متحده آمریکا از ابزارهای متعددی که مشهورترین آن GrayKey نام دارد، استفاده می‌کردند تا از اطلاعات کاربران مورد نظر خود جاسوسی کرده و به حریم خصوصی آنها وارد شوند.
 
حالا اپل با این کار به همه اثبات کرده است که حفظ حریم خصوصی کاربرانش و ارتقای امنیت سایبری برای این شرکت آمریکایی همچنان در اولویت نخست قرار دارد و در این رابطه با هیچ کدام از نهادهای قضایی و حکومتی راه نخواهد آمد.
 
به گفته یکی از مقامات فعال در سازمان پلیس شهر روچستر در ایالت مینسوتا، پس از انتشار نسخه iOS ۱۲، این ابزار مورد استفاده توانایی و قابلیت‌های خود را برای استخراج اطلاعات موردنیاز پلیس از دست داده است و فقط می‌تواند به صورت کاملا جزئی اطلاعات اندک و مختصری را از آیفون بیرون بکشد که اهمیت چندانی برای پلیس و نیروهای قضایی و امنیتی نخواهد داشت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.