تلفن همراه

گوشی

October 30, 2018
14:42 سه شنبه، 8ام آبانماه 1397
کد خبر: 95218

چرا آمریکایی‌ها هر ۳ سال یک‌بار گوشی خود را عوض می‌کنند؟

بر اساس آمار جدید کاربران آمریکایی دارنده گوشی‌های اندرویدی هر 2.83 سال یک‌بار و دارندگان آیفون هر 2.92 سال یک‌بار گوشی‌های خود را عوض می‌کنند. این رقم دو سال پیش هر 2.39 سال بود که این روند طولانی‌تر شده است.
 
به گزارش خبرآنلاین، گزارش HYLA Mobile inc نشان می‌دهد کاربران آمریکایی به‌شدت به گوشی‌های قدیمی خود چسبیده و آن را رها نمی‌کنند. بر اساس گزارشی که اخیراً توسط این موسسه منتشر شد نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به دو سال پیش، مدت‌زمان بیشتری را برای نگه‌داشتن گوشی‌های قدیمی خود صرف می‌کنند و رقم 2.39 سال یک گوشی به 2.83 سال برای اندرویدی‌ها و 2.92 سال برای آیفون‌داران افزایش‌یافته است.
 
یکی از دلایل اصلی به گفته کارشناسان بالابردن قیمت گوشی توسط سازندگان است که باعث شده تا کاربران رغبت کمتری به خرید نشان دهند. این روزها برای خرید یک گوشی پریمیوم باید 1000 دلار پرداخت و آیفون 10 اس نیز 1099 دلار شده است.
 
به همین خاطر کاربران سعی می‌کنند گوشی‌های موجود را حفظ کنند. برخی کاربران گوشی‌های خود را به کودکانشان داده و سیم‌کارت را نیز به اقوام و دوستان خود می‌دهند. (در سیستم آمریکایی می‌توان خط را به مدت 2 سال و به‌صورت تعریف‌شده خریداری کرد و یا سیم‌کارت همراه با گوشی را به‌عنوان قرارداد جدید دریافت کرد. بعد از 2 سال پیشنهاد جدید از سوی اپراتور به کاربر برای دریافت گوشی جدید با سیم‌کارت موجود داده می‌شود که بسته به اعتبار مشتری و نوع قرارداد، تعریف مجدد می‌شود)
 
با توجه به سوئیچ به قراردادهای جدید در آمریکا با اپراتورهای بی‌سیم عرضه‌کننده خدمات موبایل، کاربران مجبور شده‌اند تا پول کامل را به اپراتور پرداخت کنند که یک‌زمانی آن را با سوبسید دریافت می‌کردند. کمپانی‌هایی مانند ورایزون که سال‌ها قبل پیشنهادهای وسوسه‌برانگیزی به کاربران می‌داد، این روزها قراردادهای پرسود بسته و همه‌چیز به ضرر مشتریان جلو می‌رود و مشتری مجبور می‌شود هم گوشی و هم خط خود را آپگرید کند.
 
وقتی قرارداد جدید بسته شد، کاربران متوجه می‌شوند کلاه بزرگی سرشان رفته است و هرماه قبض‌های سنگینی را باید پرداخت کنند و به گفته «جفری مور» از موسسه تحقیقاتی Wave 7 کاربر با دریافت گوشی جدید، امتیاز اقتصادی خوبی را از دست می‌دهد و به همین خاطر کم‌کم کاربران متوجه این نکته شده و با بستن قراردادجدید و گرفتن گوشی نو مخالفت می‌کنند.
 
گروه تحقیقاتی UBS Group AG نیز در گزارشی نوشت تعداد آپگریدکنندگان گوشی از 30 درصد در سال 2015 به 22 درصد رسیده است.
 
از سوی دیگر عدم به‌روزرسانی به‌نوعی می‌تواند به نفع اپراتورهای قدیمی هم باشد، چراکه اگر کاربری تصمیم به بستن قرارداد جدید بگیرد، ترجیح می‌دهد با یک اپراتور دیگر قرارداد ببندد و به همین دلیل اپراتورهای قدیمی نمی‌خواهند مشتریان قدیمی خود را از دست دهند و از سوی دیگر هم پیشنهادات سابق را نیز عرضه نمی‌کنند. (این روزها کاربران بیشتری از اپراتورهای قدیمی مخابراتی به‌سوی اپراتورهای بی‌سیم آمریکایی می‌روند.)
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.