اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 31, 2018
12:40 چهارشنبه، 9ام آبانماه 1397
کد خبر: 95228

خروج سپاه از مخابرات به دلیل تحریم‌ها نیست

 
یک کارشناس شبکه‌های مخابراتی گفت: به نظر نمی‌رسد خروج سپاه از مخابرات و همراه‌اول به رفتار‌های آمریکا مربوط باشد چون با عملی شدن تحریم‌ها شرکت‌ها مخابراتی چندان آسیبی نخواهند دید و احتمالا تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در بدترین حالت از کشور‌هایی نظیر چین تامین خواهد شد.
 
به گزارش ایلنا، هفته گذشته بنیاد تعاون سپاه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد به طور کامل از کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین خارج شده است.
 
در این بیانیه آمده است: «در راستای تدابیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری سهام خود، از کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین (شرکت سهامداری  مخابرات ایران و همراه اول) خارج شد.»
 
تا به حال جزئیات چندانی از این تغییروتحول در شرکت مخابرات و اپراتو‌ر اول تلفن‌همراه منتشر نشده است اما حرف‌و‌حدیث‌های زیادی پیرامون این خبر در فضای مجازی در حال انتشار است.
 
ایرج هاشم‌زاده کارشناس شبکه‌های مخابراتی در اینباره به خبرنگار ایلنا گفت: این تغییرات چندان عجیب نیست و در همه کشورها چنین اقداماتی صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: شرکت اعتمادمبین از سال 88 مالک 51 درصد سهام مخابرات ایران است و بنیاد تعاون سپاه اعلام نکرده که به طور تدریجی یا ناگهانی از سهامداری مخابرات و همراه‌اول انصراف داده است.
 
این کارشناس در پاسخ به این سوال که آیا اقدام اخیر سپاه می‌تواند با تحریم‌های آمریکا ارتباطی داشته باشد؟ گفت: به نظر نمی‌رسد خروج سپاه از مخابرات و همراه‌اول به رفتار‌های آمریکا مربوط باشد چون با عملی شدن تحریم‌ها شرکت‌ها مخابراتی چندان آسیبی نخواهند دید و احتمالا تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در بدترین حالت از کشور‌هایی نظیر چین تامین خواهد شد.
 
به گفته هاشم‌زاده، شاید در هفته‌های آینده شاهد شفاف‌سازی بیشتری از این اقدام سپاه باشیم اما به نظر می‌رسد این کار به دلیل تحرک بیشتر بخش‌خصوصی و شرکت‌های کوچک‌تر باشد.
 
وی در پایان یادآور شد : البته باید دید با شفاف‌سازی‌های بیشتر، سهام مخابرات ایران و همراه‌اول به چه شرکتی واگذار شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.