سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 31, 2018
14:07 چهارشنبه، 9ام آبانماه 1397
کد خبر: 95235

خودروهای خودران گوگل در جاده‌های عمومی آزمایش می‌شود

شرکت "وایمو"، خودروهای خودران خود را برای نخستین بار در جاده‌های عمومی، آزمایش می‌کند.
 
به گزارش تک‌کرانچ، شرکت "وایمو"(Waymo) موفق شده مجوز لازم را برای آغاز نخستین آزمایش عمومی خودروهای خودران خود در جاده‌های کالیفرنیا به دست آورد. قرار است آزمایش خودروهای خودران این شرکت، بدون حضور سرنشین انسان و در یک ناحیه جغرافیایی محدود صورت گیرد.
 
"دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا"(DMV)، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خودروهای خودران خود را بدون سرنشین و با رعایت حدود تعیین شده، آزمایش کنند. شرکت وایمو، نخستین شرکتی است که موفق به گرفتن این تاییدیه شده و حداقل یک شرکت دیگر نیز در انتظار دریافت اجازه است.
 
وایمو اعلام کرده که قصد دارد خودروهای خودران خود را ابتدا در خیابان‌های نزدیک مرکز فرماندهی "سیلیکون ولی" آزمایش کند و تاکید کرده که این منطقه برای آزمایش مناسب است. پس از آزمایش‌های ابتدایی، خودروها نهایتا در محدوده گسترده‌تری مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.
 
 
گفتنی است که عموم مردم برای دیدن این آزمایش دعوت نخواهند شد و قرار است این برنامه با حضور کارمندان این شرکت صورت گیرد اما وایمو این هدف را نیز در نظر دارد و نهایتا فرصت تجربه این فناوری را به مردم نیز خواهد داد.
 
مجوز ارائه شده به وایمو امکان می‌دهد خودروهای خودران خود را در به صورت شبانه‌روزی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های کالیفرنیا آزمایش کند و محدودیت سرعت آن را تا 65 مایل در ساعت قرار داده است. همچنین، وایمو اجازه دارد آزمایش خودروها را در هوای مه آلود و بارانی نیز انجام دهد تا قدرت کنترل آن را بررسی کند.
 
اگر خودروها در طول آزمایش نتوانند شرایطی که با آن روبه‌رو می‌شوند درک کنند، در حالت "توقف ایمن"(safe stop) قرار خواهند گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.