تبلت

تلفن همراه

October 31, 2018
17:00 چهارشنبه، 9ام آبانماه 1397
کد خبر: 95258

آی‌ پد پرو ۲۰۱۸ اپل سرانجام آمد

پس از ماه‌ها شایعات سرانجام آی پد پرو ۲۰۱۸ اپل معرفی شد و مشخص شد بسیاری از شایعات واقعیت داشته است. 
 
آی پد پرو جدید اپل در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۵ اینچ عرضه شد که مهمترین ویژگی آن‌ها حذف حاشیه صفحه نمایش ، اضافه شدن Face -ID و پورت USB-C بود. البته اپل قدرت پردازش این آی پد را نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای ارتقا داد. 
 
هرچند صفحه نمایش آی پد کوچکتر ۱۱ است اما این افزایش صفحه نمایش به خاطر حذف حاشیه‌ها ایجاد شده وگرنه اندازه این آی پد هم همانند نسخه ۱۰.۵ مدل قبلی است. در نسخه ۱۲.۹ اینچی هرچند اندازه صفحه نمایش همانند نسخه قدیمی تر آی پد پرو است اما اندازه کل آی پد کاهش یافته است. 
 
قیمت نسخه ۱۱ اینچی آی پد پرو از ۷۹۹ دلار شروع می شود و قیمت  پایه نسخه ۱۲.۵ اینچی نیز ۹۹۹ دلار است.
سفارش برای آی پد پرو از امروز قابل انجام است و از یک هفته دیگر – هفتم نوامبر – آی پد پروهای سفارش شده عرضه خواهد شد. 
 
این نخستین آی پد پرو شرکت اپل است که دگمه Home ندارد و آنچنانکه انتظار می‌رفت از فیس آی دی به جای آن برای ورود به گوشی استفاده شده است. همچون آیفون XR اپل در این آی پد نیز از صفحه نمایش Liquid Retina بهره گرفته است. هر دو نسخه آی پد پرو جدید از تکنولوژی ProMotion اپل بهره می‌برند.
 
اپل همچنین جک هدفون را از آی پدهای جدیدش حذف کرده است به این ترتیب خریداران باید از USB-C برای گوش دادن به موسیقی – در صورت استفاده از هدفون – استفاده کنند. خوشبختانه یا متاسفانه آی پد پرو جدید اپل برخلاف آیفون‌های جدید از حاشیه بالایی – ناچ – بهره نمی‌برد.
 
آی پد پرو جدید اپل از پردازنده A12X Bioni و یک CPU هشت هسته‌ای و GPU هفت هسته‌ای بهره می‌برد. این ماشین قدرتمند ۳۵ درصد در پردازش تک هسته‌ای سریعتر و ۹۰ درصد در پردازش چند هسته‌ای سرعت بهتری دارد. 
 
به گفته یکی از مدیران اپل آی پد  پرو ۲۰۱۸ اپل از نظر قدرت پردازش با کنسول قدرتمند Xbox One S مایکروسافت برابر است و البته در ابعادی بسیار کوچک‌تر. 
 
 
آی پد پرو همچنین مجهز به چهار بلندگو و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ( با امکان ضبط کیفیت ۴k و ۶۰ فریم بر ثانیه  ویدیو) است. همچنین قابلیت اتصال به LTE نسل پنجم با سرعت گیگابیتی را هم دارد. 
 
باتری این دستگاه برای کار تا حدود ۱۰ ساعت با یک شارژ کافی است. 
 
قلم تازه 
 
اپل در کنار آی پد پرو جدید قلم تازه خود با قیمت ۱۲۹ دلار را معرفی کرد. یک ویژگی این قلم اتصال آن به بدنه آی پد ( با نیم نگاهی به مایکروسافت سرفیس ) است. شارژ این قلم دیگر از طریق پورت لایتنینگ نیست و با اتصال به بدنه آی پد به صورت بی سیم شارژ می‌شود. 
 
کیبورد جدید 
 
اپل همچنین کیبورد  آی پد را با یک کیبورد هوشمند به روز کرد و نام آن را اسمارت کیبورد فولیو  ( Smart Keyboard Folio ) گذاشت. یک ویژگی کیبورد جدید این است که آی پد را می‌توان در در دو زاویه به آن تکیه داد یا متصل کرد. متاسفانه اپل قیمت این کیبورد را هم به ۱۷۹ دلار افزایش داده است. 
 
تیم کوک در این جلسه گفت که اپل ۴۰۰ میلیون آی  پد فروخته است.
 
مقایسه فروش آی پد و نوت بوک در سراسر جهان 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.