رسانه‌های اجتماعی

November 3, 2018
16:20 شنبه، 12ام آبانماه 1397
کد خبر: 95291

کاربران ایرانی کدام شبکه اجتماعی را ترجیح می دهند؟

توانایی ارائه خدمات بین المللی، جلب اعتماد مردمی و رعایت کیفیت در چارچوب استاندارد های جهانی مهمترین مولفه های هستند که به گفته کارشناسان برای دوام یک پیام رسان ضروری است.
 
انتشار نتایج یک نظر سنجی درباره میزان مراجعه مردم به پیام رسان ها و مشخص شدن کاهش اقبال مردم نسبت به پیام رسان های داخلی، بار دیگر این پرسش ها را تداعی کرد که آیا راه اندازی یکباره چندین پیام رسان – در حالی که در فرایند جهانی راه اندازی آن به سال ها مطالعه و بررسی دقیق نیاز دارد – تلاش برای کوچ اجباری مردم به این پیام رسان ها صحیح بوده است یا خیر.
بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا ) که در خرداد امسال انجام شد، 66 درصد مردم حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنند که در این میان 46.7 درصد فقط شبکه های اجتماعی خارجی، 3.9 درصد فقط شبکه‌های اجتماعی داخلی و 14.1 درصد هم شبکه‌های اجتماعی داخلی و هم خارجی استفاده می ‌کنند.
طبق این نظرسنجی 62 درصد از پاسخگویان از تلگرام، 32.2 درصد از اینستاگرام، 25 درصد از واتس آپ، 3.6 درصد از فیس بوک، 2.7 درصد از توئیتر و 13.5 درصد از سروش استفاده می کنند.
از بین کسانی که از تلگرام استفاده می کنند، 33 درصد از واتس آپ، 52.9 درصد از اینستاگرام، 6.7 درصد از فیسبوک، 5 درصد از توئیتر و 16.9 درصد از سروش نیز استفاده می کنند.
همچنین از میان کسانی که از واتس آپ استفاده می کنند، 66 درصد از تلگرام، 59.2 درصد از اینستاگرام، 8.6 درصد از فیسبوک، 5.8 درصد از توئیتر و 18.4 درصد از سروش نیز بهره می گیرند.
نتایج این بررسی نشان می دهد از بین کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنند، 81 درصد از تلگرام، 45.7 درصد از واتس آپ، 9.2 درصد از فیسبوک، 7.1 درصد از توئیتر و 15.8 درصد از سروش نیز برای تبادل پیام بهره برداری می کنند و از بین کسانی که از فیسبوک استفاده می کنند، 91.3 درصد از تلگرام، 59 درصد از واتس آپ، 82 درصد از اینستاگرام، 28.6 درصد از توئیتر و 10.9 درصد از سروش نیز استفاده می کنند. 
از بین کسانی که از توئیتر استفاده می کنند، 92.4 درصد از تلگرام، 53.8 درصد از واتس آپ، 84.9 درصد از اینستاگرام، 38.7 درصد از فیسبوک و 10.9 درصد از سروش استفاده می کنند و از بین کسانی که از پیام رسان سروش استفاده می کنند 60.4 درصد از تلگرام، 33.1 درصد از واتس آپ، 36.9 درصد از اینستاگرام، 5.1 درصد از فیسبوک و 2.1 درصد از توئیتر استفاده می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.