تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 3, 2018
16:41 شنبه، 12ام آبانماه 1397
کد خبر: 95296

هوش مصنوعی میلیون‌ها شغل را خواهد بلعید

بالغ بر ۴۱ درصد از شرکت‌های بریتانیایی بر این باورند که هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین کارکنان و فعالیت‌های آنها خواهد شد.
 
با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی (artificial intelligence)  و یادگیری ماشینی (machine learning) در صنایع و حوزه‌های مختلف تکنولوژی و غیره، بسیاری از شرکت‌های فعال در عرصه‌های گوناگون معتقدند که این فناوری‌ها به صورت کامل فعالیت‌هایشان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد، به گونه‌ای که دیگر نیازی به وجود چنین استارتاپ و شرکت‌هایی در جهان نخواهد بود و کارکنان آنها نیز با روبات و رایانه‌های مجهز به هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد.
 
تازه‌ترین تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بالغ بر ۴۱ درصد از شرکت های فعال در بریتانیا از توسعه زودهنگام و سریع فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی واهمه دارند چراکه بر این باورند که این فناوری‌ها تا پنج سال آینده جای منابع انسانی، کارشناسان، متخصصان و تمامی تجهیزات موردنیاز آنها را خواهد گرفت و به عبارتی دیگر هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک موجب از بین رفتن تجارت و کسب و کار آنها خواهد شد.  
 
این در حالی است که ۵۱ درصد از صاحبان این کسب و کارها هیچ استراتژی و سیاست‌گذاری برای بهره‌گیری از مزایای هوش مصنوعی در فعالیت‌های تجاری خود اتخاذ نکرده‌اند.
 
به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، آن دسته از شرکت‌هایی که تاکنون به بهره گیری از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در کسب و کار خود فکر نکرده‌اند، در خطر نابودی بیشتری قرار دارند چراکه آینده شرکت‌های تجاری و کسب و کارهای موفق به فناوری‌های جدید تعلق خواهد داشت و صاحبان مشاغل و شرکت‌های کوچک با استراتژی‌های قدیمی حرفی برای گفتن نخواهند داشت.
 
البته کلر بارکلی، مدیر عملیاتی ارشد مایکروسافت در بریتانیا نظر دیگری دارد و در این خصوص به گزارشگر شبکه CNBC می‌گوید: همانند هر تغییر دیگری در جهان، بهتر است کسب و کارهای فعال در کشورهای مختلف کاری نکنند چراکه هم‌اکنون کاری بجز این از آنها ساخته نیست.
 
وی افزود: اگر هوش مصنوعی به مرحله تکامل و شکوفایی خود برسد، هر حوزه‌ای را که لازم باشد، تحت سلطه خود در خواهد آورد و ما نه‌تنها نباید جلوی این اتفاق را بگیریم بلکه باید به توسعه و تسریع آن نیز کمک کنیم.
 
وی در پایان سخنانش تاکید کرد: تمامی حوزه‌های مختلف و کسب و کارهای جهان سرانجام یک روز تحت سلطه هوش مصنوعی درخواهند آمد.
 
در نظرسنجی‌های دیگری که در سراسر جهان صورت گرفته است، می‌توان نتیجه گرفت که میلیون نفر از کارمندان و کارشناسانی که در حوزه مختلف در شرکت‌های جهان مشغول بکارند، نیز تحت تاثیر توسعه هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت و شغل خود را از دست خواهند داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.