اپراتورها

تلفن همراه

November 5, 2018
16:50 دوشنبه، 14ام آبانماه 1397
کد خبر: 95366

۵۴۸ روستای کرمان مشکل ارتباطی دارند

معاون وزیر ارتباطات در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات ارتباطی استان کرمان با اشاره به مشکلات ارتباطی ۵۴۸ روستای این استان، از اپراتورها خواست تا این مشکلات را تا پایان دی ماه حل کنند.
 
به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نشست هم‌اندیشی بررسی و پیگیری مشکلات اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات استان کرمان با حضور حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، معاونان و برخی از مدیران اپراتورها و رگولاتوری برگزار شد.
 
فلاح جوشقانی در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات در این استان گفت: استان کرمان پهناورترین استان کشور است و اپراتورها برای برقراری ارتباطات استان ۳ هزار و ۱۷۰ سایت در آن نصب کرده‌اند و در حال حاضر ۳ هزار و ۱۲۲ روستا نیز تحت پوشش اپراتورهای تلفن همراه است.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: با توجه به تعدد جاده‌های اصلی و فرعی در این استان، پوشش ارتباطی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه است که باید به صورت ویژه پیگیری شود.
 
رئیس رگولاتوری تاکید کرد: مشکل ارتباطی بسیاری از روستاها در چند سال گذشته حل شده است. ولی در حال حاضر ۵۴۸ روستا در استان کرمان مشکل ارتباطی دارند که اپراتورها باید با به اشتراک‌گذاری تجهیزات تا پایان دی ماه، این مشکلات را برطرف کنند.
 
فلاح با اشاره به اینکه منطقه جنوب شرق کشور شامل استانهای بندرعباس، کرمان و سیستان و بلوچستان در اولویت توسعه برنامه‌های ارتباطی کشور قرار دارند، گفت: فرسودگی شبکه فیبرنوری هوائی باعث قطعی ارتباط در برخی شهرهای استان کرمان می‌شود. بنابراین اپراتورها باید با همکاری یکدیگر نسبت به پوشش مسیرها و تکمیل آن اقدام کنند.
 
در پایان این نشست مقرر شد برای رفع مشکلات و تداوم توسعه ارتباطات در استان کرمان هماهنگی لازم بین دستگاههای مختلف مانند شهرداری، استانداری، تامین‌کنندگان زیرساخت‌های برق، تامین و توسعه ظرفیت انتقال استان انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.