تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 6, 2018
12:14 سه شنبه، 15ام آبانماه 1397
کد خبر: 95386

روسیه ارز دیجیتال خود را می سازد

بنا به گزارش شبکهٔ رادیویی Govorit Moskva روسیه، به تاریخ جمعه دوم نوامبر، رئیس کمیتهٔ دولتی روسیه در بازارهای مالی اعلام کرده است که این نهاد در نظر دارد ارز دیجیتال دولتی خود را با پشتوانه روبل روسیه راه‌اندازی کند.
 
آناتولی آکساکوف، رئیس این کمیته، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد افزایش بدهی خانوار با اطمینان اعلام کرد که دولت روسیه یک ارز دیجیتال را پشتیبانی خواهد کرد ولی این ارز مبتنی بر روبل روسیه خواهد بود. همچنین معاونت این کمیته بیان کرد که سکهٔ موردنظر بر بستر بلاک چین ساخته‌شده و با نسبت یک به یک توسط ارز روبل پشتیبانی خواهد شد.
 
آکساکوف با بیان اینکه این ارز دیجیتال توسط مقدار مشخصی از سپردهٔ بانکی پشتیبانی خواهد شد، مدل ساخت این ارز را توضیح داد. همچنین در راستای این هدف، یک موسسهٔ بانکی به صدور مقدار مشخصی از آن با استفاده از فناوری بلاک چین منصوب شده است و این ارز به نسبت یک به یک پایبند خواهد ماند.
 
بنا به خبرگزاری Mskagency که مقر آن در مسکو قرار دارد، نظر به اینکه این ارز دیجیتال با پول نقد پشتیبانی می‌شود، رئیس این کمیته اظهار داشته است که این ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی منتشر خواهد شد. درنتیجه، آکساکوف خاطرنشان کرد که کاربرد تکنولوژی بلاک چین به لحاظ انتشار «پول رمزنگاری شده» امیدوارکننده است.
 
در اواخر ماه اکتبر، آکساکوف عنوان کرده بود که ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم، از آنجایی که هیچ پشتوانه‌ای ندارند، به «آینده‌ای پوچ» محکومند. وی همچنین افزود که این مسئله، دلیل اصلاح پیش‌نویس قانون مربوط به دارایی‌های مالی دیجیتال بود که تعریف ماینینگ را از قلمرو اجرایی آن حذف نمودند.
 
ایده راه‌اندازی ارز دیجیتال دولتی روسی با عنوان روبل رمزگذاری شده (CryptoRuble) در اوایل سال ۲۰۱۸، توسط انجمن بلاک چین و ارزهای دیجیتال روسیه (RACIB) اعلام شده بود که بر اساس پیش‌بینی این انجمن، این سکه در اواسط سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
با این حال، اخیراً Sergey Glazyev، مشاور رئیس‌جمهور روسیه، ادعا کرده است که هیچ حرکت خاصی در این مورد وجود نداشته و ابزار برنامه‌ریزی شدهٔ موجود، می‌تواند اجازهٔ انتشار بسیار سریع این ارز دیجیتال را فراهم سازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.