اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 9, 2018
15:12 جمعه، 18ام آبانماه 1397
کد خبر: 95443

رئیس پدافند غیرعامل: تحریم اینترنت توسط آمریکا و واگذاری مدیریت اینترنت به نیروهای مسلح تحلیل غلط است

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: احتمال تحریم اینترنت توسط آمریکا و طرح واگذاری مدیریت اینترنت به نیروهای مسلح شایعه یا تحلیل غلط موضوع است.

 
به گزارش فارس، همایش پدافند غیرعامل امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
سردار جلالی در این همایش گفت: با طیفی از تهدیدها در فضای مجازی مواجه هستیم که موضوعات اقتصادی و مردم را مخاطب قرار داده اند.
 
 غلامرضا جلالی در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات درباره احتمال تحریم اینترنت توسط آمریکا و  واگذاری مدیریت اینترنت به نیروهای مسلح، اظهار داشت: هر 2 موضوع شایعه یا تحلیل غلط است.
 
وی توضیح داد: این طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی نام دارد و مبدأ آن مرکز پژوهش‌های مجلس است که پیشنهاد شده برای واگذاری مجوز به شبکه‌های اجتماعی شورایی متشکل از 13 سازمان از جمله سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شود.  
 
جلالی تأکید کرد: بنابراین سازمان پدافند غیرعامل ارائه‌دهنده طرح نبوده است. 
 
وی افزود: همچنین در این طرح موضوع مرزبانی سایبری دیده شده که گیت‌وی اینترنت مرز سایبری کشور را تشکیل می‌دهد؛ همچنان که مرزبانی فیزیکی در اختیار یک دستگاه نیست مرزبانی سایبری نیز تنها در اختیار دستگاه نیست، مرز کشور تنها دست یک نهاد نیست و مرز سایبری نیز دست یک سازمان نخواهد بود. همچنین با توجه به اینکه در فضای سایبر مرزی وجود دارد باید نقش تمامی دستگاه‌های مسئول در این مرزبانی مشخص باشد.
 
جلالی در پاسخ به برخی که می‌گویند مرز دیجیتالی وجود ندارد، گفت: در فضای مجازی دو مفهوم متناقض فضای بی‌مرز و قلمرو دیجیتال مطرح است و تمام کشورها قلمرو سایبری مشخص برای خود دارند و از داده‌های خود حفاظت می‌کنند.
 
جلالی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با طیفی از تهدیدها در فضای مجازی مواجه هستیم که موضوعات اقتصادی و مردم را به ویژه در شبکه‌های اجتماعی مخاطب قرار داده اند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: هم اکنون 95 درصد پول‌ها به عنوان دارایی سایبری و 4 درصد دارایی فیزیکی محسوب می‌شود و حفاظت از پول یک موضوع سایبری است.
 
وی با اشاره به موضوع قطع برق در اهواز گفت: این حادثه نشان‌دهنده میزان وابستگی به برق بود که وجود یک مولد برق اضطراری در زیرساخت‌ها را اثبات کرد و مقرر شد وزارت نیرو در صدور پروانه به اپراتورها، میزان قابل اعتماد بودن شبکه برق را جزو شرایط پیش‌نیاز قرار دهد.
 
*رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات: تمامی ارتباطات بانکی در شبکه ملی اطلاعات قرار گرفت
 
همچنین صادق بیک پور رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: تمامی ارتباطات بانکی در شبکه ملی اطلاعات قرار گرفت و بررسی ها از تسهیل ارتباطات بانکی حکایت دارد.
 
بیک پور از راه اندازی شبکه رادیوترانک ملی به عنوان شبکه ارتباطی بی‌سیم امن و پایدار در شهر تهران و با هزینه تقریبی ۸ میلیون یورو برای ایجاد شبکه اختصاصی و امن بی‌سیم برای ارگان‌های دولتی نام برد و گفت: شبکه اختصاصی تلفن همراه با همکاری سازمان مدیریت بحران و ارائه سیم کارت‌های چند شماره‌ای و قابلیت استفاده از رومینگ ملی از دیگر خدمات قابل ارائه است.
 
همایش پدافند غیرعامل امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.