اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 10, 2018
13:52 شنبه، 19ام آبانماه 1397
کد خبر: 95465

افزایش قیمت ۸تا۱۸ درصدی بسته های اینترنت؛ بسته شبانه محدودمی شود

معاون وزیر ارتباطات نتایج بررسی ها درباره افزایش نرخ بسته های اینترنت توسط اپراتورهای موبایل را به دستور وزیر ارتباطات و با توجه به نارضایتی کاربران اعلام کرد.
 
حسین فلاح جوشقانی درباره اقدام اپراتورها برای افزایش قیمت بسته های اینترنت اظهار داشت: براساس بررسی های انجام شده در زمینه بسته های اینترنت موبایل، شاهد افزایش قیمت ۸ تا ۱۸ درصدی هستیم که البته در این زمینه اطلاع رسانی کاملی از سوی اپراتورها انجام شده و این افزایش قیمت در چارچوب مصوبات کمیسیون مقررات ارتباطات بوده است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: در افزایش قیمت بسته های اینترنت، سقف و کف تعرفه گذاری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رعایت شده و ما در این زمینه، گزارشات لازم را به این کمیسیون به ریاست وزیر ارتباطات داده ایم.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: در این حال با اپراتورهای موبایل نیز مذاکراتی صورت گرفته تا نرخ گذاری بسته های اینترنت را بهتر مدیریت کنند اما آنچه مسلم است این است که این افزایش قیمت ها در چارچوب مصوبات صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه افزایش نرخ بسته های اینترنت موبایل بیشتر در بسته های کوتاه مدت دیده می شود و در بسته های بلندمدت اینترنت، این افزایش کمتر رخ داده است، افزود: به این دلیل به نظر می رسد سیاست گذاری اپراتورها به سمت تشویق مردم برای استفاده از بسته های بلندمدت اینترنت است.
 
فلاح جوشقانی در مورد مدل تعرفه گذاری بسته های اینترنت که به تشویق کاربران به استفاده از اینترنت شبانه منجر شده است، گفت: این موضوع را نیز پیگیری کردیم و به اپراتورها نیز  نتایج آن را اعلام کردیم و آنها نیز به مرور در حال حذف برخی بسته های شبانه هستند. البته این مدل نیز یک روش جذب مشتری است و در اکثر اپراتورهای دنیا نیز بسته های اینترنت شبانه با تخفیف به کاربران ارائه می شود.
 
وی یادآور شد: خیلی از نیازهای کاربران به دسترسی به اطلاعات و دانلود فایل می تواند بدون نیاز به بیدار ماندن نیز انجام شود.
 
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: موضوع این است که ما نمی توانیم بسته های شبانه را محدود کنیم و این موضوع را در اختیار اپراتورها قرار داده ایم. چون در نهایت نیز عده ای از حذف این بسته ها ناراضی خواهند بود. مهم این است که مردم بتوانند نحوه استفاده از اینترنت خود را در ساعات مختلف مدیریت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.