تلفن همراه

گوشی

November 10, 2018
15:49 شنبه، 19ام آبانماه 1397
کد خبر: 95471

آیفون مجهز به ۵ جی ۲۰۲۰ می‌آید

درحالی‌که رقبای اپل سال 2019 را سال عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به اتصالات نسل پنجم 5G تعریف کرده‌اند، این کمپانی آمریکایی سال 2020 را برای خود تعریف کرده و از هم‌اینک قافیه را باخته است.
 
درحالی‌که اپراتورهای آمریکایی سرمایه‌گذاری سنگینی روی اتصالات نسل پنجم کرده‌اند، قرار است اینتل مودم 5 جی را به اپل بدهد و اپل به نوشته «فست کمپانی» نمی‌تواند آیفون خود را برای 2019 آماده کند، چراکه اپل قرار بوده از تراشه کوآلکوم استفاده کند، اما به دلیل دعوای حقوقی میان این دو کمپانی، داستان توسعه 5 جی به تأخیر افتاد و اپل به‌ناچار باید با اینتل مشارکت کند و مودم 10 نانومتری 8161   اینتل برای 2020 به اپل داده می‌شود.
 
اپل در سال 2016 استراتژی خود را برای 5 جی بر اساس مشارکت با کوآلکوم و اینتل بنا کرد اما بعداً با کوآلکوم به هم زد و حالا چاره‌ای جز مشارکت با اینتل ندارد.
 
آزمایش روی تراشه 8060 چندان مطلوب نبوده و اینتل در حال تلاش برای کاهش گرما روی مودم خود هنگام اتصال به 5 جی است که دردسر بزرگی ساخته است. بسیاری از اپراتورهای مخابراتی در آمریکا برای اتصالات نسل پنجم از امواج رادیویی 30 و 300 گیگاهرتز استفاده می‌کنند که باعث تولید گرمای بیش‌ازحد برای تراشه‌های اینتل شده است و عمر باتری روی ابزار الکترونیکی را به‌شدت کاهش می‌دهد.
 
اگر اینتل نتواند گرمای اضافی روی تراشه 5 جی خود را کاهش دهد، اپل مجبور است به‌سوی مدیاتک برود و این خود داستانی جدید در روابط اپل آمریکایی با شرکای شرقی به وجود می‌آورد.
 
این در حالی است که مودم X50 کوآلکوم روی گوشی‌های اندرویدی برای اتصالات 5 جی مشکل نداشته و گرما هم ایجاد نمی‌کند. بنابراین گوشی‌های اندرویدی در سال آینده میلادی با 5 جی راهی بازار می‌شوند و اپل باید همچنان منتظر باشد تا شرکای سخت‌افزاری‌اش تراشه مناسب را بسازند!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.