تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 10, 2018
16:39 شنبه، 19ام آبانماه 1397
کد خبر: 95476

طراحی دو پلتفرم برای تجمیع و ثبت ایده‎های استارت آپی

در رویداد استارت آپ نرم افزاری که با حضور فعالان استارت‎آپی حوزه خدمات ارزش افزوده در برج میلاد برگزار شد، علاوه بر معرفی ۳ ایده برتر، ۱۰ ایده منتخب نیز به سرمایه گذاران معرفی شدند.
 
رویداد استارت آپی نرم افزار اولین رویدادی است که در حوزه خدمات ارزش افزوده برگزار شد. بر این اساس در مرحله اول داوری بیش از ۱۰۰ ایده ارسال شد که از این تعداد ۱۵ ایده برگزیده شدند.
در مرحله دوم داوری نیز ۵ ایده انتخاب شدند و این ۵ ایده در اختتامیه توانستند محصول خود را ارایه کنند و بعد از نظرسنجی در نهایت ۳ ایده برتر انتخاب شدند و جوایزی به آنها اهدا شد.
در رویداد استارت آپی نرم افزار صاحبان ایده های برتر از ایده های خود در حضور داوران و صاحب نظران دفاع کردند و پس داوری، نرم افزارهای برتر معرفی شدند.
اپلیکیشن های گالری در گوشی، آرزو و  آچار همه کاره به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند. جوایز این رویداد نیز در پکیج خدماتی ۲۰، ۱۰ و ۵ میلیون تومانی به این برندگان اهدا شد.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم رونمایی از پنج ایده اپلیکشن ساز گفت: بسیاری از ایده پردازان و فعالان حوزه دانش بنیان به یقین رسیده‏اند که بایستی با استفاده از استارت آپ‎ها و شتاب‎دهنده ها به سمت اقتصاد پویا رفت.
علیرضا دلیری اظهارکرد: امروز بسیاری از ایده‎پردازان و فعالان حوزه دانش‎بنیان به یقین رسیده‎اند که بایستی با استفاده از شتاب‎دهنده‎ها به سمت اقتصاد پویا رفت و روش‎های سنتی دیگر پاسخگو نیست. 
وی افزود: سرمایه‎گذاران، بانک ها و بنگاه‎های مختلف تخصصی دریافته‎اند که حرکت جوانان و پویایی آنها در امر استارت‎آپ ها بسیار اثرگذار و مهم است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه، نقش استارت آپ‎ها و شتاب‎دهنده‎ها را در خروج از اقتصاد سنتی و اشتغال پایدار بسیار مهم خواند.
وی با بیان علت رشد شتاب‎دهنده‎ها در سال‎های اخیر گفت: شاید دلیلش این باشد که دانشجویان، اساتید نسل‎های قبل را نیز وارد این حوزه کرده‎اند، اقتصاد جهان به سوی فعالیت‏های مبتنی بر دانش و فناوری حرکت می‎کند. وی همچنین در خصوص نحوه حمایت دولت از شرکت های نوپای حوزه  استارت آپ اظهارکرد: اعطا وام در مرحله نوپایی به شرکت‎های تازه تاسیس در واقع یک اشتباه محض و خیانت به سرمایه‎های ملی است و با قاطعیت اعلام می‎کنم که ما مشکلی برای ارایه تسهیلات نداریم چون کار مبتنی بر دانش و کار اصولی مانعی برای سرمایه گذاری ندارد.
دلیری در ادامه با اعلام، طراحی دو پلتفرم برای تجمیع و ثبت ایده‎های استارت آپی ابراز امیدواری کرد که در آینده‎ای نزدیک، امکان جمع آوری ایده ها و خروجی جلسات استارت آپی فراهم شود.
در ادامه قاسم عموعابدینی عضو دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز در این آیین با بیان اینکه، در آغاز بحث شتاب‎دهنده‎ها در دانشگاه تهران بسیار مورد تمسخر و شماتت سرمایه‎گذران و بخش‎های دولتی و خصوصی قرار گرفت، گفت: هنگامی که شخصا کارم را در این حوزه آغاز کردم، نه صحبت از شرکت‎های دانش‎بنیان بود و نه اثری از استارت آپ‎ها، سرمایه‎دارها نیز ترجیح می‎دادند که در فعالیت دیگری مثل ساختمان سازی سرمایه گذاری کنند.
وی ضمن دعوت از جوانان فعال در حوزه استارت آپ به داشتن انگیزه و تلاش بیشتر برای رسیدن به موفقیت گفت: اما حالا نگاه‎ها متفاوت از قبل است و مجموعه راه را ادامه داد و امروز با اعتماد به جوانان به نقاط خوبی در این حوزه رسیده‎ایم.
این استاد مرکز پژوهشی فناوری‎های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران در عین حال گفت: البته نکته ای که خود شتابدهنده‎ها باید به آن توجه داشته باشند این است که تمام استارت آپ‎ها به نتیجه نمی‎رسند و این مساله نباید موجب بدبینی نسبت به سرمایه‎گذارها و یا دلسردی نسبت به این مدل کار شود.
وی ضمن انتقاد از دکتر پروری در دانشگاه‎ها اظهاکرد: افزودن دکتر به دانشگاه‎ها هیچ مشکلی را رفع نخواهد کرد و تمرکز روی استارت‎آپ‎ها می‎تواند خدمات بزرگی را برای کشور ایجاد کند.
مجید ایرانمنش مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در سخنانی ضمن تاکید بر حمایت از ایده های نو گفت : یکی از فاکتورهای موفق در بحث استارت‎آپ ها رسانه موفق است و دنیا در این موضوع به جمع بندی رسیده و نتایج آن را دیده است. وی افزود: حال باید توجه داشت که استارت‎آپی موفق می‎شود که بر پایه دانش و تفکر و جسارت جوانان پیش برود و از حمایت رسانه ای برخوردار شود . 
ایرانمنش ادامه داد: از این رو تشویق و حمایت سرمایه گذاران خصوصی می تواند راه حل بسیار مهمی در حمایت از استارت آپ ها باشد. 
مسعود زارعی، یکی از مدیران خدمات ارزش افزوده جشنواره برترین ایده های اپلیکیشن ساز نیز در این آیین، هدف از برگزاری این جشنواره را مشارکت هرچه بیشتر ایده پردازان جوان فعال در حوزه استارت آپی دانست و گفت: در مرحله نخست از میان 100 ایده 15 ایده برگزیده و سپس در دور بعدی داوری 5 ایده انتخاب شد و این 5 ایده توانستند محصول خود را در اختتامیه ارائه و در نهایت 3 ایده بعنوان برتر انتخاب شد.
وی افزود: البته باید توجه داشت که تجربه همکاری با تیم بین المللی و تیم جوان داخلی باعث شد از دو سال و نیم گذشته به یک سری از استارت آپ ها و کسب وکارهای کوچکی که نیاز به سرمایه گذاری، مشاوره و کمک غیرمالی داشتند کمک کنیم تا بتوانید راهی در مسیر اشتغال از طریق ایده‎های استارت آپی و اپلیکیشن ها ایجاد کنیم. 
زارعی با تاکید بر اینکه فضای خوبی در قبال کسب وکار خدمات ارزش افزوده وجود ندارد گفت: این عامل برخی جوانان را برای ورود به بازار خدمات ارزش افزوده دلسرد کرده است، در حالی که این کسب وکار برای عده زیادی اشتغالزایی کرده و سرویس های خوبی هم به مردم ارائه شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.