November 11, 2018
13:09 یکشنبه، 20ام آبانماه 1397
کد خبر: 95502

چارت سازمانی رگولاتوری ایران چه تغییری کرد؟

صبح امروز، آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای نخستین بار خبر از انتصاب معاونان و مدیران کل جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و تغییر ساختار سازمانی رگولاتوری ایران داد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس این تغییرات، ساختار اصلی سازمانی رگولاتوری ICT ایران از چهار معاونت سابق معاونت امور پستی، معاونت توسعه  مدیریت و امور منابع، معاونت بررسی های فنی و صدور پروانه و معاونت نظارت و اعمال مقررات، به چهار معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، معاونت امور رادیویی، معاونت راهبردی و توسعه بازار و معاونت توسعه و مدیریت منابع تغییر یافت.
 
در ساختار جدید اداره کل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات از معاونت سابق صدور پروانه و بررسی های فنی و اقتصادی به معاونت جدید التاسیس امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات و اداره دفتر بررسی های فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی این معاونت به معاونت تازه تاسیس راهبردی و توسعه بازار که هنوز معاون وی معرفی نشده، منتقل شده است.
 
همچنین ادارات کل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات و سرویس های ارتباطی با یکدیگر ادغام و تحت عنوان دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در زیر معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات در قالب یک اداره کل واحد ایجاد شده اند. البته اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کننده هم به موازات در همین ساختار ایجاد شده است.
معاونت سابق پستی هم به دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات در زیر مجموعه معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات تغییر کرده است.
 
در چارت جدید رگولاتوری، معاونت تازه تاسیس امور رادیویی هم "اداره صدور پروانه سرویس های رادیویی" از ذیل معاونت سابق صدور پروانه و بررسی های فنی به اداره کل صدور پروانه سرویس های رادیویی جابجا شده است. دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی هم از زیر معاونت سابق نظات و اعمال مقررات، تحت عنوان نظارت بر طیف به معاونت امور رادیویی منتقل شده است.اداره کل تدوین استاندارد و تایید نمونه معاونت سابق صدور پروانه هم، تحت عنوان اداره کل استاندارد و تایید نمونه به این معاونت تازه تاسیس منتقل شده است.
 
دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت سابق صدور پروانه هم به همراه دفتر برنامه ریزی بودجه و کنترل برنامه های که پیش از این در زیرمجموعه معاونت توسعه مدیریت و امور منابع فعالیت میکرد به همراه دفتر سازمان های تخصصی بین المللی که پیش از این مستقیما زیرمجموعه ریاست سازمان به حساب می آمد، به معاونت تازه تاسیس راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات سپرده شده اند.
 
از سوی دیگر معاونت سابق توسعه مدیریت و امور منابع با تغییر نام به معاونت توسعه و مدیریت منابع مسئولیت مدیریت اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی، اداره کل امور مالی و ذیحسابی و همچنین دفتر تازه تاسیس معماری سازمانی و هوشمندسازی را بر عهده خواهد داشت.
 
شماتیک این چارت سازمانی جدید به همراه چارت قبلی، در زیر و برای نخستین بار توسط ایستنا منتشر میشود: 
 
 
NewChart.png
oldchart.png
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس این تغییرات، نسترن محسنی که پیش از این معاونت "بررسی های فنی و صدور پروانه" سازمان را بر عهده داشت بعنوان "معاون امور رادیویی" و مجید حقی که پیش از این معاون "نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات و ارتباطات" بود به عنوان "معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات" رگولاتوری منصوب شد. از سوی دیگر، امید رجبی، مدیرکل سابق صدور پروانه رگولاتوری به عنوان مدیرکل دفتر معماری سازمانی و هوشمندسازی رگولاتوری و سید محمد امامی، مدیرکل سابق نظارت بر خدمات ارتباطی نیز به عنوان مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان و شهرام حی شاد به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات سازمان تنظیم مقررات منصوب شدند. همچنین با انتصاب امید رجبی به عنوان مدیرکل دفتر معماری سازمانی و هوشمندسازی رگولاتوری، مهرداد ویسی، مدیرکل سابق نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات به عنوان جایگزین وی، مدیرکل صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات شد. همچنین با ادغام ادارات کل نظارت بر خدمات ارتباطی و نظارت بر خدمات فناوری اطلاعات، وحید مختاری -مدیرکل سابق منطقه شمال سازمان- بعنوان مدیر کل دفتر نظارت برخدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات منصوب شد.
 
پیش از این، مسعود همدانلو نیز به عنوان قائم مقام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در امور هماهنگی، همایون علی حسینی به عنوان معاون توسعه مدیریت و امور منابع رگولاتوری منصوب شده بودند. در چارت جدید سازمان، معاونت نوظهور دیگری با عنوان "معاونت راهبردی و توسعه بازار" پیشبینی شده که هنوز فردی برای تصدی این سمت منصوب نشده است. 
 
regmanagerlist.jpg
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.