تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

November 12, 2018
18:38 دوشنبه، 21ام آبانماه 1397
کد خبر: 95557

ایران با ارز دیجیتال به جنگ تحریم‌ها می‌رود

ایران قصد دارد معاملات بانکی را با ارز دیجیتال انجام دهد تا تحریم های اقتصادی ترامپ را دور بزند.
 
به گزارش پایگاه تخصصی بیتکوین استرالیا، ایران تا راه اندازی اولین ارز دیجیتال این کشور یک قدم فاصله دارد . این ارز بدون نام، به پشتیبانی ریال ایران منتظر تصویب نهایی بانک مرکزی ایران قبل از توزیع در بانکهای سراسر کشور است .
 
سید ابوطالب نجفی، رئیس شرکت طراح و منتشر کننده این ارز اطمینان داد که به زودی راه اندازی می شود. در مرحله اول، زیرساخت بانکداری بلاکچین (زنجیره بلوک ها) به بانک های اقتصادی ایران داده می‌شود تا از آن به عنوان یک ابزار پرداخت در معاملات و واریز های بانکی استفاده شود .
 
با توجه به تحریم های مالی ایران زمانبندی این کار، بهترین است . مانند بیتکوین (یک ارز دیجیتال و رمز پایه) و سایر ارزهای مجازی، ارز دیجیتال ایران هم برای ذخیره معامله های مالی در بلاکچین عمل می کند .
 
ولی برخلاف بیتکوین ارز دیجیتال ایران به شدت توسط دولت کنترل می شود .  شرکت پشت این ارز مجازی، وابسته به بانک مرکزی ایران است و تحت نظارت دولت عمل میکند.
 
نجفی گفت:« به منظور فهم این نوسازی و ایجاد زیرساخت جدید در سیستم بانکی، پردازشهای نهایی بانک‌ها که قدیمی هستند باید تغییر کنند و به روز شوند» .
 
ایران با این ارز دیجیتال معاملات بانکی را انجام میدهد تا تحریم های اقتصادی ترامپ را دور بزند.
 
در ادامه فشارهای سیاسی، سرویس مالی سوییفت ایران را کنار گذاشته است. این یعنی ایران از یک سیستم مالی بر مبنای دلار و تمام مزایای همراه آن بیرون آمده است .
 
سوئیفت سیستم عصبی مرکزی دنیای مالی است.وقتی ارتباط بانک‌های کشور با این سیستم قطع شود، آن کشور نمی‌تواند برای واردات و صادرات خود تبادل مالی داشته باشد .
 
خوشبختانه برای کاهش فشار اقتصادی به هشت کشور معافیت 6 ماهه از تحریم های ایران داده شده است .
 
ایران بدون دسترسی به دلار مجبور است برای نیازهای اساسی و کمک های بشردوستانه معامله پایاپای داشته باشد .
 
ارز دیجیتال ایران باید قبل از انقضای مهلت معافیت ها راه اندازی شود و نجفی قول آن را داده است .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.