تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 12, 2018
18:40 دوشنبه، 21ام آبانماه 1397
کد خبر: 95559

خدمات‌دهی به مسافران به کمک روبات هوشمند

در یکی از جدیدترین هتل‌های شهر اوپلیکا واقع در شرق آلاباما امریکا، خدمات تحویل اتاق و ارائه سرویس، توسط یک روبات هوشمند انجام می‌شود.
این روبات هوشمند TigerBot تمامی دستورهای لازم را ثبت کرده و با سنسورهای هوشمند و همچنین دوربین‌های پیشرفته مسیر حرکت و رسیدن به مقصد را ردیابی می‌کند. اوبرون مسئول گردشگری این شهر می‌گوید: ما برای جلب توریست در این شهر دست به اقدامی فناورانه زده و یک روبات هوشمند را به‌عنوان مسئول خدمات و سرویس دهی به گردشگران انتخاب کرده‌ایم. وی افزود: این روبات در نوع خود بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در شهر آلاباما واقع در جنوب شرقی امریکا به‌کار گرفته شده است.
تنها کافی است که گردشگران دستور لازم را ثبت کرده و منتظر ورود این روبات باشند؛ چرا که روبات به محض دریافت دستور لازم و حمل سرویس درخواستی مسافرین، به اتاق مورد نظر رفته و سرویس را تحویل می‌دهد. این روبات با وجود سنسورهای محل یاب براحتی و بدون برخورد با هیچ مانعی از آسانسور بالا و پایین رفته و علاوه بر ارائه سرویس، اتاق مشتریان جدید را نشان داده و تحویل می‌دهد. این روبات به محض قرارگیری در ورودی اتاق، سلام کرده و سرویس را ارائه می‌دهد. پس از تحویل کالا این روبات تشکر کرده و از مشتری درخواست می‌کند تا نمره‌ای را به وی بدهد. 5 ستاره بر صفحه نمایش روبات به نمایش درآمده و مشتری با انتخاب هر یک از آنها به نحوه ارائه سرویس این سیستم هوشمند نمره می‌دهد. با پایان کار این روبات رقصی کوتاه کرده و خداحافظی می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.