تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 13, 2018
16:19 سه شنبه، 22ام آبانماه 1397
کد خبر: 95566

ثبات بازار ارزهای دیجیتالی نشانه خوبی است یا بد؟

در ماه‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین از تلاطم خارج شده و همین امر بسیاری از سرمایه‌گذاران را ناامید کرده است اما به طور کلی نشانه خوبی برای بازار خواهد بود.
 
هفته پیش بود که تحلیلگران اعلام کردند نوسانات بیت‌کوین در طول مدت عمر ۱۰ ساله خود، هم اکنون به کمترین میزان خود رسیده است و به نظر می‌رسد به طور کلی ارزهای دیجیتالی معروفی همچون بیت‌کوین سرانجام پس از سالها تلاطم در ارزش و قیمت، به یک ثبات و آرامش نسبی رسیده و مدتهاست که بهای آن، در حدفاصل 6200 و 6800 دلار باقی مانده است که البته همین امر بسیاری از سرمایه‌گذاران را ناامید کرده چراکه آن‌ها با امید به افزایش قیمت بیت‌کوین‌های خریداری و استخراج شده خود، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بودند اما حالا به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
 
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار ارزهای دیجیتالی رمزپایه علت این موضوع را چنین تشریح کرده‌اند که این طور که به نظر می‌رسد بسیاری از دولت‌ها و نهادهای مختلف در کشورهای جهان درصدد خریداری و اختصاص یک ارز دیجیتالی و سرمایه گذاری در صرافی‌های مربوطه کرده‌اند که این اقدام ثبات و ارزش ارزهای دیجیتالی را به میزان قابل توجهی افرایش داده و موجب شده است که ماهیت این ارزها به طور کلی تغییر یابد. این بدان معناست که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده از یک دارایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل به یک ابزار مناسب و به روز برای انجام پرداخت و مبادلات مالی میان نهاد و کشورهای مختلف شده است.
 
بر اساس گزارشی که در وب سایت بیت کوین نیوز  آمده است، آنها همچنین بر این باورند که تغییر ماهیت ارزهای دیجیتالی رمزپایه و تبدیل شدن آنها به ابزاری برای پرداخت‌های مالی ، موجب ثبات ارزش آنها شده و از سقوط و صعود ناگهانی و هیجانی آنها جلوگیری می کند.
 
البته این خبر بسیار ناخوشایندی برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود اما در حالت کلی به نفع کشورهای مختلف جهان تمام خواهد شد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.