بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 13, 2018
16:45 سه شنبه، 22ام آبانماه 1397
کد خبر: 95574

امیر ناظمی: بازیگران جدید حوزه بانکداری را بپذیریم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت پذیرش تغییرات و نقش افرینان جدید، گفت: آنچه در حوزه تراکنش اتفاق افتاده است، بازیگران جدیدی هستند که به حوزه تکنولوژی مالی و بانکداری کشور ورود کرده اند.
 
 دکتر امیر ناظمی روز سه شنبه در سخنانی در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه تراکنش اظهار داشت: فصل‌ها تغییر پیدا می‌کنند، بنا بر تغییر فصل‌ها، موجودات زنده ای که می‌خواهند همچنان زنده بمانند تغییر پیدا می‌کنند. گیاهان نیز شیوه زندگی خود را عوض می‌کنند. لباس ما در روز بارانی متفاوت از لباسی است که در روز آفتابی بر تن می‌کنیم. این تغییر و پذیرش تغییر اولین گام عقلانیت است.
وی با بیان این که بزرگترین نمود عینی پذیرش تغییرات، در پذیرش بازیگران جدید است، ادامه داد: بازیگران جدید که می‌آیند و ما آن‌ها را به واسطه قوانین و مقررات دسترسی به داده ها و دسترسی به منابع می‌پذیریم. آن چیزی که در حوزه تراکنش اتفاق افتاده است بازیگران جدیدی هستند که به حوزه تکنولوژی مالی و بانکداری کشور ورود پیدا کرده اند و اگر بازیگران سنتی بخواهند همچنان وجود داشته باشند، باید آن‌ها را بپذیرند.»
ناظمی در ادامه گفت: شرط عقلانیت این است ما بازیگران جدیدی را که به واسطه فناوری ها و تغییرات الگوی رفتار مردم و تغییر‌ دیدگاه‌ها و ادراک به وجود آمده اند بپذیریم. ما شاهد این تغییرات هستیم اما شاید در آن چیزی که بر عهده ما، دولت و بازیگران سنتی مانند بانک ها است، این تغییرات به اندازه کافی مورد پذیرش قرار نگرفته است. 
وی ادامه داد: باید بدانیم در جای جای فعالیت‌هایی که در گذشته بانک‌ها انجام می‌دادند تغییرات زیادی رخ داده و بازیگران جدید و ‌مفاهیمی مانند بانکداری بدون شعبه به این سیستم اضافه شده اند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین ابراز امیدواری کرد که رویدادهایی مانند نمایشگاه تراکنش زمینه ساز پذیرش بازیگران جدید مانند فین تک ها و سرمایه‌گذاران جسور شوند و بازاندیشی افکار و آماده سازی برای پذیرش فعالیت های جدید آن‌ها را در پی داشته باشد. 
چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018) تا 24 آبان ماه جاری با شعار «تراکنش علیه تحریم» در بوستان گفت ‌وگو در حال برگزاری است. 
در ITE 2018، بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت، شرکت‌های فناوری مالی، استارت‌آپ‌های فین‌تک و شهر هوشمند، نمایندگان کشورهای مختلف و شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران حضور دارند.
درحاشیه این نمایشگاه چندین سمینار و نشست تخصصی و ده‌ها کارگاه معرفی محصول با حضور بیش از 70 سخنران داخلی و خارجی برگزار می‌شود. همچنین در حاشیه ITE 2018 فناوری‌های جدید از جمله بلاک‌چین و ارز رمزها برای چگونگی عبور از تحریم‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.
در این رویداد بزرگ ملی، صنعت بانکداری و پرداخت دو موضوع را مد نظر قرار می‌دهد؛ نخست، قدرت تاب‌آوری نظام بانکی در دوران تحریم‌ها با استفاده از فناوری‌های روز و دوم هم‌اندیشی برای طراحی پلن B کسب و کارها در دوران تحریم‌ها. 
صنعت بانکداری، یکی از اهداف اصلی تحریم‌هاست و این رویداد فناورانه فرصت مغتنمی برای شور و نشاط ملی در این بحبوحه تاریخی است. موج فراگیر کسب و کارهای مسئولیت‌پذیر برای حضور در ITE 2018 نشان از عزم جدی بخش خصوصی برای کاهش آسیب‌های احتمالی تحریم‌ها و نمایش توانمندی های ایرانی دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.