اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 16, 2018
14:58 جمعه، 25ام آبانماه 1397
کد خبر: 95617

فراخوان شناسایی ارزیابان متخصص حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد

 
رییس دانشکده پست و مخابرات با اعلام خبر دریافت مجوز کانون ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران توسط وزارت ارتباطات، از انتشار فراخوان شناسایی ارزیابان متخصص حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط این دانشکده خبر داد.
وحید یزدانیان رییس دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات شهریور ماه گذشته از اتمام مراحل دریافت مجوز کانون ارزیابی شایستگی مدیران وزارت ارتباطات خبر داده و اعلام کرد: با تصمیم سازمان امور اداری و استخدامی از این پس انتصاب مدیران کشور با ارزیابی تخصصی و عمومی کانون های ارزیابی شایستگی انجام می شود. وی همچنین تمام مدیران فعلی وزارت را مشمول ارزیابی کانون شایستگی  اعلام کرده بود.
 
در همین زمینه رییس دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات در گفت وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اخذ مجوز کانون ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران توسط وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات چهارمین دستگاه اجرایی است که موفق به اخذ مجوز تاسیس کانون ارزیابی شایستگی های مدیران از سازمان امور اداری و استخدامی کشور شده است.
 
وی با اشاره به استانداردهای انسانی، مکانی و زیرساختی سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای اخذ مجوز تاسیس کانون افزود: این مجوز به نام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شده است و در حوزه فعالیت معاونت توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی است و دانشکده پست و مخابرات به عنوان نماینده وزارت مجوز تاسیس کانون را دریافت کرده است.
 
یزدانیان تصریح کرد: در حال حاضر ارزیابان عمومی کانون، افرادی هستند که از طرف سازمان امور اداری و استخدامی مجوز دریافت کرده اند و در حال حاضر وزارت ارتباطات با 50 نفر از ارزیابان مورد تایید همکاری دارد.
 
رییس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به انتشار فراخوان شناسایی ارزیابان تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرایط عمومی و تخصصی افراد برای ارزیابی اعلام شده است و علاقمندان برای آگاهی بیشتر می توانند به سایت دانشکده پست و مخابرات مراجعه کنند و از شرایط مورد نظر مطلع شوند.
 
وی افزود: پس از ثبت نام، مدارک این افراد بررسی شده و یک دوره آموزشی برای آنها برگزار می شود و پس از آن به عنوان ارزیاب تخصصی می توانند با کانون ارزشیابی مدیران همکاری کنند.
 
یزدانیان پایه اولیه تشکیل کانون ارزشیابی را ارزیابی عمومی و تخصصی مدیران دانست و گفت:  فرایند ارزیابی مبتنی بر ارزیابی علمی و تخصصی است و بر اساس بخشنامه سازمان امور استخدامی افرادی که نمره 50 را کسب کنند مردود اعلام می شوند، نمره 60 مشروط است و باید دوره ها تخصصی را بگذراند و در نهایت نمره بالاتر از 70 نمره قبولی در آزمون عمومی و تخصصی است.
 
مدیر کانون ارزیابی عمومی مدیران وزارت ارتباطات ادامه داد: روحیه همکاری، نگاه استراتژیک به موضوعات، ریسک پذیری و تعامل پذیری بخشی از شاخص های عمومی ارزشیابی مدیران است که با نگاه به آخرین دستاوردهای حوزه‌های مدیریت، روانشناسی، ارتباطات و جامعه شناسی بدست آمده است.   
 
رییس دانشکده پست و مخابرات با اشاره اینکه الزامی برای ارزشیابی کارشناسان از طریق کانون وجود ندارد، گفت: به وزارت ارتباطات پیشنهاد کرده ایم که پس از ارزشیابی مدیران معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات، این ارزشیابی را برای کارشناسان ستادی هم اجرا کنیم تا بتوانیم برای تصدی مشاغل مدیریتی در آینده مشکلی نداشته باشیم و به عبارتی از همین امروز پروسه جانشین پروری در وزارت ارتباطات اجرا شود.
 
در شهریور ماه گذشته رییس دانشکده پست و مخابرات در گفت و گویی با خبرنگار مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات از برگزاری آزمون انتخاب مربیان نیروهای مسلح برای آموزش سربازان در پایان مهرماه ماه خبر داده بود که در این آزمون بیش از یک هزار و 150 نفر شرکت کرده اند که با انتشار کارنامه حدود 700 نفر برای مصاحبه تخصصی دعوت شده اند.
 
یزدانیان همچنین در مورد برگزاری آزمون تربیت مربی نیروهای مسلح برای طرح آموزش سربازان گفت: طی دو هفته آینده از بین نفرات برگزیده، 350 نفر از سراسر کشور با مصاحبه تخصصی برای آموزش دوره های تخصصی ICT به سربازان انتخاب می شوند که برای به روز رسانی مهارت ها و توانایی تدریس یک دوره آموزشی برای آنان برگزار می شود.
 
وی افزود: 14سر فصل های آموزشی در حوزه  ICT برای سربازان در نظر گرفته شده است که مخابرات نوری، کسب و کارهای دیجیتال، اپلیکیشن نویسی تلفن همراه بخشی از این دوره ها است که در حال حاضر بازار مناسبی برای اشتغال و راه اندازی کسب و کار دارند.
 
بر اساس این گزارش، این آزمون برای اجرای تفاهم ‌نامه همکاری های مشترک میان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات، علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در اسفند ماه 96 برگزار شد. بر اساس این تفاهم نامه دستگاه های دولتی تعهد کردند که زمینه اشتغال زایی جوانان را شناسایی و معرفی کنند تا زمینه ورود آنها به حوزه اشتغال فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.