اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

November 16, 2018
15:18 جمعه، 25ام آبانماه 1397
کد خبر: 95626

تصاویری از پرتاب دومین ماهواره مخابراتی قطر

قطر توانست با استفاده از موشک "فالکون ۹" شرکت اسپیس ایکس دومین ماهواره مخابراتی خود را به مدار زمین بفرستد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت "اسپیس‌ایکس" برای قطر یک ماهواره مخابراتی به فضا ارسال کرد.
 
این ماهواره مخابراتی قطر که "سهیل ۲" نام دارد با استفاده از موشک "فالکون ۹"( Falcon 9) به فضا فرستاده شد.
 
پرتاب این موشک از پایگاه فضایی "جان‌اف‌کندی" در کیپ کارناوال ایالت فلوریدا آمریکا صورت گرفت. پایگاه فضایی "جان اف کندی" یکی از جاذبه‌های توریستی آمریکا محسوب می‌شود و حدود ۱۷ هزار نفر در آن مشغول به کارند.
 
 پیش از این نیز قطر ماهواره "سهیل ۱" را با استفاده از شرکت ماهواره‌ای "یوتل‌ست" فرانسه به فضا فرستاده بود.
 
 
ساخت ماهواره "سهیل ۲" توسط شرکت ژاپنی " میتسوبیشی الکتریک" انجام شده است.
 
ماهواره "سهیل ۲" در تکمیل "سهیل ۱" ساخته شده و به ادعای قطری‌ها فناوری‌های پیشرفته روز در ساخت آن به کار گرفته شده است.
 
 
موشک "فالکون ۹" که ساخت شرکت "اسپیس ایکس" است، برای بردن محموله به مدار زمین طراحی و ساخته شده و بلندای آن به ۶۷ متر می رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.