اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 18, 2018
15:46 یکشنبه، 27ام آبانماه 1397
کد خبر: 95673

پیش بینی افزایش ۱۶ برابری سهم هوش مصنوعی در اقتصاد جهان تا ۲۰۳۰

پیش بینی می شود سهم هوش مصنوعی در تولید ناخالص داخلی جهان در دوازده سال آینده ۱۶ برابر شود و به ۱۶ تریلیون دلار برسد.
 
به گزارش راشاتودی، سهم هوش مصنوعی در تولید ناخالص داخلی جهان در دوازده سال آینده 16 برابر می شود.
هرمن گرفت، رئیس اسبربنک، بزرگترین بانک روسیه گفت: « توسعه هوش مصنوعی در سال های آینده بیشتر خواهد شد. طبق پیش‌بینی تعدادی از شرکت ها، اگر سهم امروز هوش مصنوعی در تولید ناخالص داخلی جهان یک تریلیون دلار است، طبق پیش‌بینی شرکت های مشاور این رقم در دوازده سال آینده تا سال 2030، 16 برابر خواهد شد.
او اضافه کرد تعداد متخصصانی که در این زمینه خواهان دارند هم به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و طی 10 سال آینده به 10 میلیون نفر نیاز خواهیم داشت.
یک تحقیق جدید توسط موسسه گلوبال مکنزی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند رشد تولید ناخالص داخلی را سالانه تا 1.2 درصد در یک دهه آینده افزایش دهد.
حدود 70 درصد شرکت‌های جهان تا سال 2030 حداقل یک نوع هوش مصنوعی را به کار خواهند گرفت. مکنزی اعلام کرد تاثیر هوش مصنوعی می تواند قابل مقایسه با پیشرفتی باشد که موتور بخار ایجاد کرد.
گزارشی توسط شرکت حسابداری PwC قبلا نشان داده بود که هوش مصنوعی و تکنولوژی های مربوط به آن طی 20 سال آینده مشاغل بسیاری ایجاد خواهند کرد. این تحقیق که اساساً در انگلیس متمرکز بود دریافت درحالی که هوش مصنوعی می تواند هفت میلیون شغل در این کشور ایجاد کند.
این تحقیق همچنین تخمین زد که حدود 20 درصد این مشاغل طی 20 سال آینده به طور خودکار عمل می‌کنند و تمام بخش ها تحت تاثیر آن قرار می گیرند.
فناوری هایی مثل رباتیک، هواپیماهای بدون خلبان و خودروهای بدون راننده در برخی مناطق جهان جای انسان را می‌گیرند ولی شغل های اضافی بسیاری ایجاد می کنند تا جایی که بهره‌وری و درآمدها بالا می‌رود و محصولات جدیدتر و بهتری ساخته می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.