سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 18, 2018
22:29 یکشنبه، 27ام آبانماه 1397
کد خبر: 95687

دلار 11 هزار و 500 تومانی، شعله قیمت ها را پایین نکشید

با وجود کاهش قیمت دلار آزاد به رقم حدودی 11 هزار و 500 تومان، قیمت کالاهای کامپیوتری و دیجیتال تغییری جزئی کرده و با این حال بازار این کالاها همچنان بدون مشتری است.
 
بررسی های بازاری مشخص کرده است که کاهش قیمت در مورد برخی از کالاهای ارزا قیمت و کم مخاطب اعمال شده است و فروشندگان از تغییر قیمت کالاهای مهم بازار کامپیوتر خودداری می کنند.
به گفته محمد فلاحی، یکب از فعالان بازار کامپیوتر در ماه های گذشته، بازار خرید و فروش کالاهای کامپیوتری با کاهش حجم واردات و در پی آن کاهش شدید موجودی کالاهای جدید مواجه شده است و آنچه در بازار وجود دارد، تمام سرمایه کسبه بازار است. پس نمی توان انتظار داشت که کسبه بازار اندک سرمایه باقی مانده خود را حراج کنند. 
به گفته این فعال بازار، هیچ اعتمادی به نوسانات نرخ دلار، یورو و درهم نیست و در لحظه تمام قیمت ها تغییر می کنند. به این ترتیب هیچ بعید نیست که امروز که دلار 11 هزار و 500 است، روز دیگر با نرخ 18 هزار تومان یا 5 هزار تومان در بازارهای ارز معامله 
شوند.
یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته های همکارش می گوید: تنها تاثیر کاهش نرخ دلار آزاد در بازارهای کامپیوتر این است که گروهی برای بررسی قیمت ها راهی بازار می شوند و بازارهای کامپیوتر میزبان مراجعین کنجکاو می شود؛ اما از خرید و فروش خبری نیست. 
این فعال بازار افزود: نتیجه دیگر کاهش موقتی نرخ ارز این است که انتظار برای کاهش قیمت ها افزایش می یابد و خریداران با تصور اینکه قیمت ها کاهش بیشتری می یابد از خرید خودداری می کنند. البته اگر کالایی در بازار موجود ب
اشد.
کارشناسان نیز در این باره می گویند: در شرایطی فعلی نباید انتظار داشته باشیم که روند قیمت دلار و کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی با هم متوازن باشد؛ چرا که همانطور که کسبه بازار اعتمادی به ثبات قیمت ها ندارند، خریداران هم به امید کاهش بیشتر قیت ها از خرید خودداری می کنند. به گفته کارشناسان در شرایط فعلی وضعیت بازار کالاهای کامپیوتری، دیجیتالی، خانگی و …. نامساعد است و نمی توان به کاهش قیمت دلار آزاد دل خوش کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.